توزیع 160 تن بذر برنج گواهی شده در آستانه اشرفیه

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۱۶۰ تن بذر گواهی شده برنج هاشمی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.
تصویر توزیع 160 تن بذر برنج گواهی شده در آستانه اشرفیه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مهرداد محمدی روز شنبه گفت: قیمت هر کیلوگرم بذر گواهی شده را ۱۷۷ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: برای هر هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان ۵۰ کیلوگرم بذر گواهی شده تعلق گرفته است.

وی افزود: طول دوره رشد و مقاومت در مقابل آفات و بیماری ها از ویژگی های این بذر اصلاح شده بوده و با توزیع آن تلاش می شود کیفیت اصلی رقم برنج هاشمی در شهرستان حفظ شود.

محمدی در ادامه یادآور شد: تاکنون شخم زمستانه در ۴۲ درصد از اراضی زیر کشت برنج این منطقه انجام شده، ضمن آنکه ۵ درصد اراضی این شهرستان نیز توسط کشاورزان خزانه گیری شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج دارد اظهار داشت: تاکنون مجموع توزیع انواع کود شیمیایی در این منطقه به ۳ هزار و ۱۵۰ تن رسیده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی هاشمی، علی کاظمی، حسن سرا، دم زرد و دم سیاه را از مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان عنوان و تصریح کرد: سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل و از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید برنج استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

281343