روبل دیجیتال در سال 2023 روانه بازار خواهد شد

مقامات ارشد بانک مرکزی روسیه، روز پنجشنبه طی یک کنفرانس خبری مجازی، جزئیات اصلی عرضه ارز دیجیتال ملی این کشور (CBDC) را ارائه نمودند.

تصویر روبل دیجیتال در سال 2023 روانه بازار خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته الکسی زابوتکین (Alexei Zabotkin)، معاون رئیس، و اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه، براساس جدول زمانی موجود، روبل دیجیتال احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد. پیش از این گزارش شده بود که این بانک قصد دارد زیرساخت روبل دیجیتال را تا پایان سال ۲۰۲۱ پیاده سازی نموده و نمونه‌ های اولیه این ارز را تا سال ۲۰۲۲ آزمایش کند. اکنون اینگونه به نظر می رسد که برنامه ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه طی دو سال آینده محقق خواهد شد.

برای نمونه، بانک مرکزی روسیه تلاش خواهد کرد تا تراکنش های غیرنقدی را با هدف انتقال ساده تر به روبل دیجیتال کنترل کند. به گفته زابوتکین انتظار می‌ رود محدود کردن معاملات غیرنقدی باعث جبران کمبود نقدینگی هنگام عرضه روبل دیجیتال شود.

ارز دیجیتال ملی روسیه دارای یک سیستم دومرحله‌ ای همچون یوان دیجیتال چین نیز هست؛ به این شکل که بانک مرکزی ارز دیجیتال ملی این کشور را میان شرکت ‌های ثالث مانند بانک‌ های تجاری توزیع می‌ کند و این شرکت ‌ها این ارز را به کاربران عرضه می نمایند.

اسکوروبوگاتووا نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی روسیه، در کنفرانس روز پنجشنبه ادعا نمود که تاکنون ۷۳ درصد از تراکنش ‌ها در روسیه دیجیتالی شده است. این اتفاق از تغییرات مهمی در دنیای صرفاً نقدی روسیه در سال‌ های گذشته خبر می دهد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع: theblockcrypto

281287