مدیر کل شرکت فرآورده های نفتی منطقه همدان خبر داد:

افزایش ۲۷ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۰

مدیر کل شرکت فرآورده های نفتی منطقه همدان از افزایش ۲۷ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۰ در همدان خبر داد.
تصویر افزایش ۲۷ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، امین روستایی، مدیرکل شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اظهار کرد: آمار و ارقام مصرف بنزین در بازه زمانی ۱۸ روزه از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰، از افزایش قابل توجه ۲۷ درصدی مصرف سوخت بنزین خبر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز وجود اپیدمی کرونا در استان و کشور را شاهد هستیم ، افزود: این آمار از افزایش سفر‌ها و تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی ورودی و خروجی‌های استان حکایت دارد.

مدیر شرکت فراورده‌های نفتی منطقه همدان به آمار ارائه شده توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال یک میلیون و ۲۶۵ هزار تردد در ورودی و خروجی‌های محور‌های استان همدان به ثبت رسیده که در قیاس با همین مدت در سال گذشته نرخ رشد ۱۳۶ درصدی تردد را به ثبت رسانده است.

روستایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان روز ۱۴ فروردین نرخ رشد مصرف بنزین به طور متوالی منفی بود که نشان از کاهش تردد‌ها به دلیل خودداری هموطنان از انجام مسافرت‌ها و عمل به پویش اجتماعی در خانه بمانیم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

وی ادامه داد: از ابتدا تا اتمام تعطیلات نوروز، روند مصرف فرآورده بنزین صعودی بود و بیشترین اختلاف مصرف در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ به میزان حدود ۲ میلیون لیتر و با ثبت رقم ۶۶ درصد افزایش نسبت به روز مشابه سال ۹۹ به عنوان پیک این بازه زمانی رکورد زد.

مدیرکل شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از افزایش ۱۴ درصدی مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل در بازه زمانی ۱۸ روزه مورد اشاره امسال در قیاس با مدت مشابه سال ۹۹ خبر داد که بیشترین اختلاف مصرف این فرآورده در هشتمین روز از سال جدید و به میزان ۲۴ درصد افزایش بوده است.

روستایی تاکید کرد: همه ۱۲۴ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های سوختی مایع و گاز طبیعی فشرده منطقه ضمن رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، به طور شبانه‌روزی مورد پایش تیم‌های عملیاتی کنترل کمی و کیفی قرار می‌گرفتند.

281096