نشست خبری رئیس پلیس آگاهی؛

اعلام رضایت مندی مردم از عملکرد پلیس پایتخت

سردار لطفی گفت: شهروندان با تماس به سامانه ۱۹۷، اعلام رصایت مندی خود را به پلیس داشتند.
تصویر اعلام رضایت مندی مردم از عملکرد پلیس پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز سردار علیرضا لطفی " رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ" در نشست خبری که در سالن جلسات آگاهی پایتخت برگزار گردید، اظهار کرد: پلیس آگاهی طرح نوروزی خود را برابر تدابیری از ۱ ماه قبل از نوروز برنامه ریزی را شروع کرد، ۱۶ روز ایام نوروز بصورت شبانه روزی فعالیت خودرا را انجام دهد .

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: از مهم ترین وظایف پلیس در نوروز ۱۴۰۰ کنترل مجرمین سابقه دار بود. وظیفه پلیس آگاهی برخورد با مجرمین باندی است. در دستگیری ها تاکید کردیم که درصد قابل توجهی که ما دستگیر کردیم، سابقه دار بودند . با هماهنگی که با دادستان انجام دادیم همکاری خوبی را با برای کنترل مجرمین داشتیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه امسال بهترین کنترل و خروجی را در کنترل مجرمین داشتیم، گفت: بررسی صحنه جرم در کمترین زمان و خروجی بسیار عالی داشتیم.

وی در رابطه با تقویت آشکار گشت پلیس آگاهی افزود: فعالیت اصلی آن برخورد با مجرمین است و با تجهیزاتی که دارند، شیوه و شگرد مجرمین را می شناسند، شبانه روزی فعالیت میکنند و پیگیریهای خودروهای مسروقه را انجام می دهند.

سردار لطفی با اشاره به اینکه بیشترین جرائم در فضای مجازی اتفاق می افتد در سال ۱۴۰۰ بخشی از انرژی خود را باید در این فضا بگذاریم، افزود: بخشی از مردم به خرید و فروش در فضای مجازی آگاهی ندارند مردم هوشیار باشند.

وی بیان داشت: در ایام نوروز روزانه با سردار رحیمی پیرامون جرائم برنامه ریزی میکردیم.

سردار لطفی بیان کرد: انچه که امسال در ۱۶ روزاتفاق افتاد، ۸ درصد کاهش وقوعات و ۱۲ونیم درصد افزایش کشف داشتیم. در جرائم جنایی ۴۰ درصد کاهش جرایم اعم از تجاوز، فقدان، قتل عمد، آدم ربائی را شاهد بودیم.

وی گفت: پلیس آگاهی در اسفند تمرکز کرد و پیشدستانه با همکاری دستگاه قضایی ۶ باند در سال ۹۹ را دستگیرکردیم . در شهر تهران که جمعیت ۱۳ میلیونی دارد، بخش قابل توجهی از مجرمین تهرانی نیستند و از شهرستان ها می آیند. قدر و سهم پلیس آگاهی در سرقت ها ۲ درصد کاهش یافته است.

سردار لطفی اشاره کرد: در ساخت و ساز آپارتمان ها پلیس اعلام آمادگی کرده که پیمانکارها و مردم به مباحث امنیتی توجه کنتد. بالاترین شگرد سرقت منزل بالکن روی است که بدون نرده و امکانات دفاعی است و شهرداری در این حوزه همگام با پلیس شو د که ساختمان ها را بازدید کنند و مشکلات امنیتی را در صحنه بگوئیم.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی آمادگی دارد تا به تعدادی از آپارتمان ها برچسب ایمنی دهیم، ادامه داد: بخشی از سرقت ها در کارگاه ساخت و ساز صورت میگیرد شهرداری با سازنده و پیمانکار وارد چهارچوبی شود که نگهبان بگذارد.

سردار لطفی در رابطه با اینکه برنامه امسال ما مطالبه گری از دستگاه ها می باشد، ادامه داد: پلیس آگاهی در فشار است و تمام دستگاه ها بایستی برای جلوگیری از کاهش وقوع جرم به صحنه بیایند. مردم نیز همکاری کنند.

وی بیان کرد: در سرقت منزل نگرانی جدی مان این بود که طلا جواهر، ارز در منزل نگهداری میشد که منزل اصلا مکان مناسبی نیست و بایستی برای نگهداری به بانک سپرده شود. بانک ها ایجاد، گسترش و تسهیلات صندوق های امانات را هر چه بیشتر در دستور کار قرار دهند.

سردار لطفی افزود: با توجه به افزایش قیمت موبایل و سهل الوصول بودن انجام سرقت آن، شهروندان دقت کنند.

وی اشاره کرد: ساماندهی موتورسیکلت ها در دستور کار پلیس قرار دارد.کلاسه های جرایمی که در تهران اتفاق می افتد ۶۰ درصد از جرائم به موتور بر میگردد که استفاده از موتور سیکلت ها را باید ساماندهی کنیم. به علل قدرت و سرعت موتور از این وسیله نقلیه استفاده می گردد.

سردار لطفی افزود: شهروندان با تماس به سامانه ۱۹۷، اعلام رصایت مندی خود را به پلیس داشتند.

رئیس پلیس آگاهی در رابطه با پرونده در پرونده آزاده نامداری ادامه داد: بازپرس پرونده اطلاع رسانی خوبی را داشتند. خوشبختانه از لحظه ای که پلیس ورود پیدا کرد هیچ اثری مبنی بر اینکه آثار بدنی یا جراحت پیدا نشد. نتایج نهایی را باید منتظر نطریه سم شناسی بود .

گزارش از ساراپیرانه

انتهای پیام/

280993