رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی 2رقمی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 15 نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند.
تصویر تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی 2رقمی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 824 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 430 نفر مشکوک به کرونا و تعداد یکهزار و 8 نفر مبتلا به بیماری کرونا هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان تصریح کرد: بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان افزایش یافته و 190نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و 50 نفر از این تعداد به دستگاه ونتیلانتور متصل هستند که حال این افراد وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از این وضعیت عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان 2 رقمی شد و 15 نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

آقازاده با اشاره به اینکه 13 شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر سفر به شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است و توصیه می‌شود به طور حتم از حضور در اجتماعات، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها جلوگیری شود، در این راستا بی تفاوتی و عادی انگاری شرایط شیوع این ویروس و ابتلا به بیماری کرونا را وخیم تر خواهد کرد.

این مقام مسوول تاکید کرد: سرعت افزایش بستری بیماران کرونایی در خیز چهارم به مراتب شدیرتر از خیزهای گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/

280898