بانک مرکزی سوئد مرحله اول آزمایشی ارز دیجیتال را به پایان رساند

(Riksbank) ریکس بانک گفته است که فناوری CBDC هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

تصویر بانک مرکزی سوئد مرحله اول آزمایشی ارز دیجیتال را به پایان رساند

به گزارش سایت خبری پرسون، Sveriges Riksbank پس از اتمام مرحله اول پروژه آزمایشی ارز دیجیتال خود ، برخی از موضوعات مهم را پیدا کرده است که باید قبل ازاینکه استکهلمرها بتوانند از طریق معاملات الکترونیکی e-krona، قهوه و kanelbullar (نوعی شیرینی) خریداری کنند، به آنها پرداخته شود.

در یک مطالعه اخیر ، بانک مرکزی سوئد اولین نتایج آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در شبکه ای مبتنی بر R3 بلاک چین کردا ارائه داد.

ریکس بانک جنبه های اصلی یک سیستم بالقوه CBDC ، از جمله تأمین نقدینگی از طریق سیستم تسویه حساب Riksbank RIX و اعضای شبکه را که به عنوان توزیع کنندگان کرون الکترونیکی عمل می کنند ، شبیه سازی کرد. همچنین بانک مرکزی شرکت کنندگان ، کاربران نهایی و ابزارهای پرداخت مانند برنامه های تلفن همراه را شبیه سازی کرده است.

ریکس بانک گفته است که فناوری جدید ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیاز به بررسی بیشتر دارد ، با استفاده از مقیاس پذیری، یک شاهراه اصلی ارائه می‌کنیم.

“راه حل آزمایش شده در فاز یک ، الزامات عملکردی را که در تدارکات عمومی ایجاد شده است برآورده می کند. اما این امر در یک محیط آزمایشی محدود اتفاق افتاده است و ظرفیت فن آوری جدید برای مدیریت پرداخت های خرده فروشی در مقیاس بزرگ نیاز به بررسی و آزمایش بیشتر دارد “.

بانک مرکزی همچنین به برخی از چالشهای حفظ حریم خصوصی اشاره کرد و تأکید کرد که اطلاعات موجود در معاملات الکترونیکی e-krona باید محافظت شود تا قوانین رازداری بانکی حفظ شود و از افشای اطلاعات شخصی جلوگیری شود.

بانک اظهار داشت: ” ریکس بانک در حال حاضر در حال بررسی است که تا چه اندازه می توان اطلاعات ذخیره شده در تاریخ معاملات را به عنوان اطلاعات تحت پوشش رازداری بانکی در نظر گرفت و آیا شامل اطلاعات شخصی است یا خیر؟”

میترا ساندبرگ ، رئیس بخش آزمایشی معاملات الکترونیکی e-krona در ریکس بانک ، استکهلم ، گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) سوئد احتمالاً قبل از استفاده، به یک چارچوب قانونی جدید نیاز داشته باشد. با توجه به دامنه موضوعاتی که قبل از توسعه جدی e-krona باید به آنها پرداخته شود ، ریکس بانک ممکن است پروژه خود را تا سال 2026 ادامه دهد.

ریکس بانک اظهار داشت که توافق خود را با شرکت بزرگ حسابداری Accenture به عنوان یک تأمین کننده فنی برای ادامه آزمایش e-krona تمدید خواهد کرد. تمرکز فاز دوم شامل توزیع کنندگان بالقوه سیستم الکترونیکی، عملکرد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در پرداخت‌های خرده‌فروشی و نیز روش‌های ذخیره‌سازی می‌باشد. فاز جدید همچنین عملکرد آفلاین e-krona و ادغام با پایانه های موجود در محل فروش را آزمایش می کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود ، سوئد به عنوان یکی از اولین کاوشگران ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در جهان ظاهر شده است ، و در اواخر سال 2019 از یک سیستم عامل آزمایشی برای e-krona خبر داد.

منبع: cointelegraph

280830