با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر دفاع صورت گرفت؛

رونمایی از دستگاه شناور دروگر سنبل آبی در انزلی

دستگاه دروگر سنبل آبی با حضور استاندار گیلان، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی رونمایی شد.
تصویر رونمایی از دستگاه شناور دروگر سنبل آبی در انزلی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مراسم رونمایی و الحاق دستگاه دروگر سنبل آبی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار، دریادار امیر رستگاری معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان صنایع دریایی، احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با همت و تلاش‌ جوانان تحصیل‌کرده صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی در این مجموعه برگزار شد.

سنبل آبی گیاه غیربومی و مهاجمی است که از سال ۱۳۹۰ وارد بوم‌سازگان‌های آبی استان شده و در حال حاضر ۱۸ پهنه آبی در ۱۱ شهرستان را با مساحتی بالغ بر شش هزار و ۶۷ هکتار درگیر و آلوده کرده است.

با توجه به وسعت مناطق آلوده به ویژه در تالاب بین‌المللی انزلی و قدرت تکثیر بالای این گیاه، دستگاه دروگری که به طور مکانیکی و با سرعت بیشتر با این گیاه مقابله و آن را از پهنه‌های آبی حذف کند؛ ضرورت داشت.
با ساخت این دستگاه، ۶۰ درصد صرفه جویی ارزی شده است.

280770