احتکار بیت کوین توسط ماینرها !

ماینرها بخش بزرگی از اکوسیستم بیت کوین هستند و اکنون داده های درون زنجیره ای نشان میدهند که ماینرها به جای فروش دارایی ها، به احتکار آنها در رنج قیمت کنونی میپردازند.
تصویر احتکار بیت کوین توسط ماینرها !

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس این داده ها، استخراج کنندگان بیت کوین، دارایی ها را در محدوده قیمت فعلی در برابر موقعیت معمولاً صعودی و افزایش تقاضا برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان( بیت کوین) با محدودیت بازار، جمع می کنند.

داده های موجود در پلتفرم تحلیلی Glassnode برای شاخص “موقعیت خالص ماینر” که آدرس های ماینر را برای نشان دادن ورودی / خروجی ردیابی می کند، نشان میدهد که بیشتر ماینرها به جای فروش کامل دارایی ، دارنده خالص بیت کوین میباشند.

222 - احتکار بیت کوین توسط ماینرها !

درماه ژانویه ، ماینرها به جای HODL کردن، فروشنده خالص دارایی بودند ، در این دوره بیت کوین از 20 هزار دلار تا بیش از 40 هزار دلار داد و ستد شد. فروش در ماه فوریه کاهش یافت (بیت کوین در آن زمان به بیش از 61000 دلار افزایش یافت).

استخراج کنندگان موجودیت ها یا اشخاصی هستند که مقدار زیادی قدرت محاسباتی در اختیار دارند. آنها شبکه Bitcoin را با اعتبار بخشیدن به بلوک ها و تأیید معاملات ، در عوض دریافت بیت کوین به عنوان “پاداش” حفظ می کنند.

بیت کوین “استخراج شده”، بیشتر برای تأمین هزینه های هنگفتی که مزارع استخراج از جمله نیروی کار ، تجهیزات محاسباتی و هزینه های خنک سازی متحمل می شوند ، فروخته می شود. این فروش ها، بیت کوین “جدید” را به بازار عرضه می کند و قیمت بالای بیت کوین باعث شده تا تعداد کمتری بیت کوین برای تامین مخارج استخرج به فروش برسد.

تأثیر آن بر بیت کوین

زمانی که ماینرها بودجه کافی برای نگه داری مزارع استخراج داشته باشند و دارایی های خود را (بیت کوین) به عرصه فروش نگذارند باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین میشوند.به عبارت دیگر،چون بیت کوین “جدیدی” در بازار آزاد نمی شود ، علیرغم وجود تقاضا،عرضه محدود می شود و این شرایطی برای بالاتر رفتن قیمت بیت کوین ایجاد میکند.

اما انگیزه های مالی دیگری نیز برای استخراج کنندگان وجود دارد. مدیرعامل MicroStrategy ، مایکل سایلور ، در این رابطه توییت کرد:

“استراتژی سه گانه استخراج بیتکوین:

(1) تمام بیت کوین های استخراج شده خود را نگه دارید.

(2) برای خرید تجهیزات سرمایه ای و پرداخت هزینه های عملیاتی ، سهام یا بدهی صادر کنید

(3) اختصاص سهام / بدهی اضافی برای بدست آوردن BTC بیشتر در صورت تمایل.”

111 - احتکار بیت کوین توسط ماینرها !

در همین حال ، در حالی که استخراج کنندگان به احتکار بیت کوین ادامه می دهند ، سایر شاخص های زنجیره ای نشان می دهد که روند گاوی بازار (bullish) در حال شروع است.

منبع: cryptoslate

280619