کاهش شدید ذخایر همه گروه های خونی در گیلان و درخواست از شهروندان

رئیس گروه برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: با آغاز موج چهارم کرونا در گیلان با کاهش ذخیره خونی در استان مواجه هستیم.
تصویر کاهش شدید ذخایر همه گروه های خونی در گیلان و درخواست از شهروندان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر گیتی ایزدی‌پور با اشاره به کاهش ذخیره خونی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آغاز موج چهارم کرونا قرار داریم از یک سو نیاز بیمارستان‌ها به خون و از سوی دیگر شیوع فاویسم ذخیره خونی استان را با چالش مواجه کرده است.

رئیس گروه برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان افزود: ذخایر تمامی گروه‌های خونی در استان گیلان کاهش یافته است براین اساس از مردم نوعدوست دعوت می‌کنیم جهت کمک به بیماران نیازمند خون به پایگاه‌های ثابت و سیار اهدای خون در استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی روزانه و همیشگی است، تصریح کرد: بیماران تالاسمی ماهی سه بار و همچنین جراحی های قلب به خون تازه نیاز دارند، لذا از تمامی اهداکنندگان جوان و مستمر خون دعوت می شود که با اهدای خون خود یاریگر بیماران باشند.

ایزدی‌پور با بیان اینکه روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود که در جهت جبران این تعداد واحد خونی نیاز است مردم همچنان در اهدای خون مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند، گفت: بانوان هر چهارماه یکبار و آقایان هر سه ماه یکبار می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

منبع: ایسنا

280535