فهرست گران ترین باشگاه های فوتبال جهان در پرسون؛

فوران دلار و یورو در زمین سبز!

گران ترین باشگاه های فوتبال دنیا کدام هستند؟ شاید بسیاری از نام ها در این فهرست کاملا قابل پیش بینی باشند اما در سال های اخیر به خصوص از سال 20018 تاکنون تغییرات زیادی در این فهرست صورت گرفته است.

تصویر فوران دلار و یورو در زمین سبز!

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از بزرگ ترین تغییرات مربوط به خروج باشگاه هایی نظیر یوونتوس، آرسنال، میلان، والنسیا و اینترمیلان از 10 باشگاه اول گران قیمت دنیاست.

آنچه در ادامه می آید فهرست 10 باشگاه گران قیمت دنیای فوتبال است.

1-منچسترسیتی

تیم آبی پوش شهر منچستر در صدر گران ترین باشگاه های فوتبال قرار دارد و هم اکنون قیمت این باشگاه یک میلیارد و سه میلیون یورو تعیین شده است. قهرمانی های پی در پی منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس باعث شد تا ارزش این تیم در مارکتینگ بالا برود و بر ارزش آن افزوده شود. یکی از سیاست های این باشگاه ثروتمند انگلیسی در سال های اخیر جذب ستاره های گران قیمت بوده است.

2-لیورپول

قیمت بندرنشینان لیورپول بعد از قهرمانی آنها در لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته حتی بیشتر هم شد و اکنون یک میلیارد و یک میلیون یورو است. البته به نظر می رسد قیمت این باشگاه انگلیسی در ماه های آینده رو به افول بگذارد و سقوط کند. این تیم شانسی برای قهرمانی در این فصل از لیگ برتر ندارد.

3-پاری سن ژرمن

تیم متمول پاریس در سال های اخیر تا توانسته ستاره خریده. قیمت این باشگاه فرانسوی که البته هنوز قهرمان اروپا نشده 869 میلیون و 80 میلیون یورو است. مالکان عرب باشگاه پاری سن ژرمن تمام هدفشان این است که بتوانند این تیم را به مقام قهرمانی اروپا برسانند، چیزی که تا امروز محقق نشده و ممکن در کاهش ارزش این باشگاه در ترانسفرمارکت نقش داشته باشد.

4-بایرن مونیخ

تیم اول کشور آلمان بسیار گران قیمت است و در سال های اخیر نیز با افزایش قیمت مواجه شده. در ترانسفر مارکت قیمت این باشگاه آلمانی 841 میلیون و 60 میلیون دلار نوشته شده است. بایرن مونیخ سال های زیادی است که در فوتبال آلمان حرف اول را می زند و هیچ تیمی حتی به گرد پای تعداد قهرمانی های این تیم نمی رسد. این تیم هم اکنون طبق معمول در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد.

5-بارسلونا

تیم پرافتخار کاتالان با مسی و سایر ستاره هایش هر چه جام بوده در سال های اخیر درو کرده است و اکنون 823 میلیون یورو ارزش دارد. البته بارسلونا نیز در سال های اخیر با افت جایگاه روبرو شده است.

نکته بسیار مهم این است که ارزش باشگاه بارسلونا تا حد زیادی به لیونل مسی ستاره آرژانتینی این تیم ارتباط دارد. تحلیل گران پیش بینی می کنند که به محض جدایی مسی از بارسلونا ارزش این باشگاه در ترانسفر مارکت به شدت سقوط می کند و حتی ممکن است از فهرست 10 تیم برتر خارج شود.

6-چلسی (779 میلیون و 800 هزار یورو)

7-اتلتیکومادرید (748 میلیون یورو)

8-رئال مادرید (745 میلیون و 500 هزار یورو)

9-منچستریونایتد (717 میلیون و 950 هزار یورو)

10-تاتنهام ( 680 میلیون و 800 هزار یورو)

280305

مطالب مرتبط