رضا مدنی در گفت و گو با پرسون؛

جودو باید مورد حمایت باشد/ مسابقات لیگ می‌تواند به ملی پوشان کمک کند

کارشناس جودو گفت: بازیکنان همه نشان دادند چقدر در تلاش هستند که جودو ایران به انزوا نرود بنابراین همه باید از این رشته حمایت کنیم.
تصویر جودو باید مورد حمایت باشد/ مسابقات لیگ می‌تواند به ملی پوشان کمک کند

به گزارش سایت خبری پرسون، مسابقات جودو قهرمانی آسیا از 17 فروردین ماه به مدت سه روز و به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار خواهد شد. تیم ملی جودو ایران با ترکیب پنج ملی پوش در بخش مردان در این مسابقات حضور خواهد داشت. گفتی است که این نخسین حضور رسمی تیم ملی جودو ایران پس از یک سال تعلیق در مسابقات بین المللی به شمار می رود.

رضا مدنی، پیشکسوت جودو، درخصوص شانس کسب مدال ملی پوشان در این رویداد بین المللی در گفت و گو با خبرنگار پرسون اظهار کرد: جودوکاران به مدت طولانی از میادین دور بودند طبیعی است که نمی‌توان خیلی نتایج درخشانی را از تیم دید اما انتظار می‌رود بازیکنان هم در حد نام ایران ظاهر شوند و شاهد بازی‌های خوبی باشیم. همه ما دوست داریم جودو دوباره به همان روزهای اوج خود برگردد و قطعا هم اینطور خواهد شد ولی احتیاج به زمان دارد.

او در رابطه با اعزام تیم جوانان به این مسابقات توضیح داد: در حقیقت فدراسیون با کار دست به ریسک بزرگی زد. اما باید پذیرفت که حضور تیم ایران در این مسابقات کمی همراه با عجله شد، یعنی زمانی که دادگاه حکمیت ورزش رای را صادر کرد و تعلیق برداشته شد باید سریعا اسامی جودوکاران ارسال می‌شد بنابراین فرصت زیادی برای انتخاب وجود نداشت. از طرفی نمی‌شد در این شرایط انتخابی هم برگزار کرد. ورزشکاران خوبی در این رشته داریم که بسیار با استعداد و پرانگیزه هستند اما به هر جهت این تصمیم فدراسیون بوده که تیم جوانی را اعزام کند.

مدنی ادامه داد: پیش از این مسابقات لیگ را داشتیم که بازیکنان همه نشان دادند چقدر در تلاش هستند که جودو ایران به انزوا نرود. قطعا همه این تلاش‌ها نتیجه مثبتی در آینده خواهد داشت. به نظرم باید از جودو حمایت شود حتی اگر مدالی هم در این مسابقات کسب نشود.

کارشناس جودو در پایان با اشاره به حضور بریمانلو در مسابقات قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: استفاده از بریمانلو به عنوان جودوکار با سابقه‌تر کنار تیم جوانان اتفاق خوبی است. امیدوارم بریمانلو بتواند نتیجه خوبی را کسب کند و هم باعث ایجاد انگیزه در جوانان شود.

لازم به ذکر است که امروز( دوشنبه) مهدی ذاکری مربی تیم ملی به همراه قاسم باغچقی در وزن ۹۰- کیلوگرم، علی پرهیزگاردر وزن ۱۰۰- کیلوگرم، سعید کرجی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم و مصطفی کریمی مدیر سازمان تیم های ملی راهی ییشکک شدند.

280256