بیش از ۱۲۲ هزار واحد خون در مازندران اهدا شد

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مردم نوعدوست مازندران پارسال ۱۲۲ هزار و ۲۹۲ واحد خون اهدا کردند.
تصویر بیش از ۱۲۲ هزار واحد خون در مازندران اهدا شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۱۵۰ هزار و ۹۶۱ نفر پارسال به پایگاه‌های ثابت و سیار اهدای خون در استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۲۲ هزارو ۲۹۲ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر در استان برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند، افزود:۷۶ هزارو ۲۱۰ نفراز داوطلبان مستمر و ۳۳ هزارو ۳۰۵ نفر نیز با سابقه بوده اند.

دکتر ذوالفقار تقوی با اشاره به کاهش ۵ درصدی اهدای خون در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، افزود: شیوع کرونا سبب شد تا آمار مراجعین با کاهش روبرو شود.

وی گفت: ۱۷۹ هزار و ۸۴ واحد فرآورده‌های مختلف پارسال بین ۴۸ مرکز درمانی مازندران توزیع شده است.

دکتر ذوالفقار تقوی نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و افزود: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های آن هستند که تعدادشان در استان بالغ بر چهارده هزار نفر است.

مدیرکل انتقال خون مازندران از مردم استان خواست امسال هم بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با حضور در مراکز انتقال خون استان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به این عمل انساندوستانه و ایثارگرانه در طول سال اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

280156