ثبت بیش از ۵۲۰ هزار نفر شب اقامت در استان خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد: از ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، بیش از ۵۲۰ هزار نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.

تصویر ثبت بیش از ۵۲۰ هزار نفر شب اقامت در استان خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر در خصوص آمار شب اقامت‌های به ثبت رسیده در خراسان رضوی، اظهار کرد: از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، ۵۲۶ هزار و ۲۶۸ نفر شب اقامت در خراسان رضوی ثبت شده است. از مجموع ۱۷۴۰ واحد در سراسر خراسان رضوی با بیش از ۱۱۸ هزار نفر ظرفیت، تنها ۴۹ درصد این ظرفیت در نوروز ۱۴۰۰ اشغال شده است.

وی در خصوص آمار به ثبت رسیده از اسکان‌ مسافران در اقامتگاه‌های رسمی در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفند لغایت ۱۳ فروردین ماه، ۴۸۴ هزار و ۶۲۶ نفر در مشهد اسکان داده شده‌اند. از مجموع ۱۵۸۴ واحد رسمی در مشهد با بیش از ۱۱۲ هزار نفر ظرفیت، تنها ۵۶ درصد آن در این ایام اشغال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص نظارت‌ها و بازدیدهای به عمل آمده از تاسیسات گردشگری در استان عنوان کرد: در راستای رعایت حقوق مسافران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بیش از ۳۲۵۱ بازدید از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و دفاتر مسافرتی خراسان رضوی صورت گرفته که ۳۲ مورد تشویق، ۲۳۹ مورد تذکر، ۵۹ مورد اخطار و ۱۸ مورد آن نیز تعلیق و تعطیلی به همراه داشته است.

مکرمی‌فر همچنین درمورد میزان بازدیدهایی که از تاسیسات گردشگری در سطح مشهد صورت گرفته‌ است، گفت: از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و دفاتر مسافرتی در سطح مشهد نیز ۲۰۳۳ مورد بازدید صورت گرفته که ۱۸۲ مورد تذکر و ۳۳ مورد اخطار در پی داشته است.

منبع: ایسنا

280002