نخستین گزارش حقوقی انصارالله درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی

درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی انصارالله یمن اولین گزارش حقوقی خود را با عنوان "هیروشیمای یمن" منتشر کرد.
تصویر نخستین گزارش حقوقی انصارالله درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روزنامه رأی الیوم، این گزارش ۷۷۵ صفحه‌ای درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان، کودکان، زنان و سالخوردگان یمنی در طول شش سال جنگ است و در آن به تصاویر و صحبت‌های شاهدان عینی استناد شده است.

عبدالوهاب المحبشی، رئیس اداره حقوقی انصارالله یمن گفت: این گزارش یک گزارش موثق درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان است و پاسخ بسیاری از سؤالات درباره این جنایت‌های شنیع را می‌دهد. بعد از این نیز گزارشات دیگری درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی علیه تأسیسات، مراکز غیرنظامی، کارخانه‌ها، تالارها، بازارها، مساجد و دیگر جنایت‌ها را منتشر خواهیم کرد. یمنی‌ها با پایداری خود پیروز خواهد شد.

وی تأکید کرد که این گزارش شامل سه فصل است و در آن به قوانین بین المللی و نقض آن توسط ائتلاف متجاوز سعودی و بهانه‌های کشورهای متجاوز پرداخته شده است. همچنین شامل تصاویری از جنایت‌های ائتلاف و لیست حملات علیه غیرنظامیان و نقض‌ها و جنایت‌های صورت گرفته علیه اسرا و بازداشت‌شدگان است. این گزارش شامل بیش از ۱۲۰۰ تصویر است که بیشتر آن مربوط به کودکانی است که در جنگ کشته شده‌اند.

279692