افزایش عرضه مرغ پس از افزایش قیمت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پس از حل مشکل مرغ‌داران با افزایش قیمت مرغ گرم، عرضه آن به بازار بیشتر می‌شود.
تصویر افزایش عرضه مرغ پس از افزایش قیمت

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد تاراسی اظهار کرد: از روز‌های پایانی سال گذشته به علت تفاوت قیمت‌هایی که بین استان زنجان و سایر استان‌ها وجود داشت، با وجود توزیع مرغ بیشتر، شاهد تشکیل صف بودیم و شهروندان از وضعیت موجود ناراضی بودند.

وی با بیان اینکه از هفتم فروردین‌ماه امسال توزیع مرغ در استان بیشتر شده، به طوری که توزیع مرغ دو برابر شده است، افزود: هفتم فروردین‌ماه امسال مقدار ۱۲۵ تن مرغ کامل با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و حدود ۳۳ تن مرغ قطعه‌بندی با نرخ مصوب ابلاغی سازمان حمایت در سطح استان توزیع شد.

این مسئول ادامه داد: توزیع گوشت مرغ بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود و اگر مرغ‌داری‌ها در استان نسبت به ارائه گوشت مرغ به بازار خودداری کنند، به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شود و این در حالی است که شهروندان نیز می‌توانند برای برخورد با واحدهای‌های خرده‌فروشی که مرغ گرم را گران‌تر عرضه‌می‌کنند با شماره ۱۲۴ بازرسی تماس بگیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به وضعیت توزیع، تصریح کرد: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بیش از ۸۰ تن است و با وجود تعداد بالای مرغ‌داری‌ها و تولید آن‌ها، مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان زنجان نداریم.

تاراسی خاطرنشان کرد: سه برابر نیاز در داخل استان گوشت مرغ تولید می‌شود. از امروز پس از افزایش قیمت مصوب مرغ زنده و مرغ گرم به وفور در بازار عرضه می‌شود و مرغ‌داری‌ها همکاری خوبی با سازمان جهادکشاورزی دارند.

279655