به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد با هدف حفاظت از نیروی انسانی و افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار، کارفرما مکلف است ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، مورد را ظرف سه روز اداری به صورت کتبی به این اداره کل اطلاع دهد.
بر اساس ماده 60 قانون تامین اجتماعی، حوادث ناشی از کار حوادثی است که هنگام انجام وظیفه برای بیمه شده اتفاق می افتد.
همچنین حوادثی که برای بیمه شده هنگام کمک به دیگر بیمه شدگان اتفاق می افتد هم، حادثه ناشی از کار محسوب می شود.
در صورتی که کارفرما بابت اقدامات اولیه مذکور متحمل هزینه ای شده باشد سازمان تامین اجتماعی هزینه های مربوط را خواهد پرداخت.
بر اساس مفاد ماده 66 قانون تامین اجتماعی، در صورتی که ثابت شود حادثه به دلیل رعایت نکردن مقررات حفاظت فنی از طرف کارفرما یا نمایندگان او اتفاق افتاده، بیمه تامین اجتماعی هزینه های معالجه، غرامت و مستمری را به فرد حادثه دیده پرداخت و بعد از کارفرما مطالبه خواهد کرد.
منبع: صدا و سیما