آغاز رسمی خدمات پرداخت پی پال با ارزهای رمزپایه

پس از اطلاعیه ای که پیشتر توسط کمپانی پی پال منتشر شده بود، “دن شولمن” مدیر عامل این شرکت، روز سه شنبه اعلام کرد که پی ‌پال، غول پرداخت ‌های آنلاین، سرانجام پذیرش ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک بستر معاملاتی در میلیون ها پایانه فروش خود در سرتاسر جهان را آغاز کرده است.

تصویر آغاز رسمی خدمات پرداخت پی پال با ارزهای رمزپایه

به گزارش سایت خبری پرسون، اخبار و شایعات مربوط به تصمیم پی پال برای پذیرش ارزهای رمزپایه روز 30 مارس (10 فروردین) منتشر شد. پس از آن، مدیر عامل شرکت در گفتگوی خود با رویترز تأیید کرد که این شایعات صحت دارند و بیانیه رسمی به زودی منتشر خواهد شد.

ظاهراً این سیستم جدید از یک سرویس پرداخت رمزنگاری شده برخوردار است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از ارزهای ذخیره شده خود، هزینه کالاها و خدمات مورد نظر خود را در پایانه های تایید شده پرداخت کنند. طبق گزارشات رسیده، پس از انتقال سریع کوین ها در زمان فروش، فروشنده ها مستقیماً مبلغ معادل آن را به صورت ارز فیات دریافت می کنند.

انتظار می‌رود این سرویس برای هر چهار ارز دیجیتال پشتیبانی شده توسط پی ‌پال از جمله بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) در دسترس باشد. کاربرانی که از این سرویس استفاده کنند مشمول پرداخت کارمزد نخواهند بود و در هر خرید تنها می توانند از یک کوین استفاده کنند.

شولمن در این خصوص می گوید:

به اعتقاد ما، زمان آن فرا رسیده که ارزهای رمزپایه از یک کلاس دارایی قابل خرید، فروش و نگهداری به یک منبع معتبر تامین مالی برای انجام معاملات در دنیای واقعی تبدیل شوند.

در اکتبر ۲۰۲۰ (آبان 99)، پلتفرم پرداخت آنلاین پی پال برای اولین بار اعلام کرد که به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده است. این شرکت با خرید کمپانی Curv در ماه مارس (اسفند ماه) با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار، به حضور خود در این دنیای نوپا ادامه داد.

خبر آغاز پذیرش ارزهای رمزنگاری در پی پال درست 24 ساعت پس از انتشار خبر پذیرش پرداخت ها به کمک استیبل کوین USDC در کمپانی ویزا منتشر شد. به این ترتیب شرکت “ویزا” اولین شبکه پرداختی است که از یک استیبل کوین به عنوان ارز قابل پرداخت استفاده می‌کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

279521