رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه استمرار دارد

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.
تصویر طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه استمرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حبیب معصومی رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴فروردین ماه ادامه دارد و در این طرح علاوه بر اورژانس پیش بیمارستانی، معاونت‌های غذا و دارو، بهداشت و درمان نیز مشارکت دارند.

وی افزود: بر این اساس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه با ۱۰۰دستگاه آمبولانس، ۴۵۰ نفر نیروی انسانی، ۶۷ باب پایگاه، یک فروند بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اجرای این طرح وارد شده است و طی این ایام، آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای صبح‌ها از ساعت ۹الی۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در کنار جاده‌ها مستقر هستند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از آنجا که با افزایش تردد‌ها مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

معصومی تاکید کرد: طی روز‌های ۲۵ اسفند تا صبح ۱۱ فروردین ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد مأموریت‌های شهری از ۱۳۰۰ مأموریت با ۳۰ درصد افزایش به ۱۷۴۲ مأموریت رسیده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های جاده‌ای از ۳۸۰ مورد با حدود دو برابر افزایش به ۷۵۰مورد افزایش رسیده است، گفت: همچنین ۷۸ مأموریت بین مراکز در مقایسه با ۳۴مورد که در سال گذشته محقق شده بیش از دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ سه مأموریت هوایی انجام و ۳ مأموریت به دلیل شرایط نامناسب جوی کنسل شده است بیان کرد: در سطح کشور تعداد مصدومان حوادث ترافیکی با ۵۰ درصد و موارد فوت با ۶۵ درصد افزایش مواجه بوده‌اند.

معصومی گفت: در مأموریت اخیر اورژانس هوایی دو مصدوم از وردآورد تویسرکان به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند که در صورت انتقال زمینی، بازه زمانی بیشتری را متحمل می‌شدند.

279510