یادداشت میهمان؛

آیا آیت الله رئیسی وارد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

یادداشت/ دیگر از دلایل احتمال حضور آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو، عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع دولت تدبیر و امید، ضعف نظارت شدید، انتشار اخبار مکرر درباره سوءاستفاده های صورت گرفته از بیت المال، تکیه بیش از حد دولت کنونی به خارج از  کشور و ایجاد مشکلات عدیده و کمرشکن اقتصادی و معیشتی برای مردم در این سالهاست.

تصویر آیا آیت الله رئیسی وارد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون،کمتر از سه ماه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی مانده است و هرچه به روز انتخابات نزدیکتر می شویم گمانه زنی ها در مورد اینکه چه کسانی نامزد اصلی در این انتخابات می شوند بیشتر و پر رنگتر می شود و تا کنون نیز از چهره های مختلفی بعنوان نامزد حضور در انتخابات حساس پیش رو نام برده می شود.

از سوی دیگر برای بسیاری این سوال پیش می آید که آیا آیت الله رئیسی؛ رئیس قوه قضائیه در انتخابات ریاست جمهوری سال و قرن جدید خورشیدی حضور خواهد یافت؟

در مورد نامزدهای این انتخابات تحلیل های گوناگونی وجود دارد و یکی از تحلیل های مهم در این باره حضور رئیس قوه قضائیه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و دلایل متعددی هم برای آن وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

یکی از این دلایل، عملکرد و کارنامه مناسب و قابل قبول آقای رئیسی در مسئولیتهای مختلفی است که تا کنون وی داشته است بویژه در مسئولیت کنونی آیت الله رئیسی یعنی ریاست قوه قضائیه و عزم و برنامه وی برای برخورد با فساد و بخصوص برخورد با افراد مفسد صاحب نفوذ و قدرت که به اموال بیت المال متعرض شده اند.

از سوی دیگر در بین اطرافیان آقای رئیسی، افراد مسئله داری تاکنون دیده نشده اند و این موضوع باعث محبوبیت وی در بین مردم شده است.

به نظر می رسد در بین اصولگرایان و نیروهای انقلابی تنها چهره ای که حضور او در انتخابات موجب شود دیگر نامزدهای به سودش کنار بروند و از وی حمایت کنند آیت الله رئیسی است و در صورت انتخاب وی بعنوان رئیس جمهور آینده می تواند زمینه شکل گیری دولت و کابینه جوان و انقلابی که یکی از شاخص های تحقق بیانیه گام دوم به شمار می رود ایجاد شود.

یکی دیگر از دلایل احتمال حضور آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو، عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع دولت تدبیر و امید، ضعف نظارت شدید، انتشار اخبار مکرر درباره سوءاستفاده های صورت گرفته از بیت المال، تکیه بیش از حد دولت کنونی به خارج از کشور و ایجاد مشکلات عدیده و کمرشکن اقتصادی و معیشتی برای مردم در این سالهاست و پیش بینی می شود در صورت رئیس جمهور شدن آقای رئیسی و تشکیل کابینه جوان و انقلابی با این مشکلات مقابله جدی شود.

شرکت آقای رئیسی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و رقابت وی با چهره های دیگر می تواند زمینه افزایش مشارکت مردم در این انتخابات را فراهم کند.

همچنین از آیت الله رئیسی بعنوان یک چهره ویژه و یک نیروی موثر و ذخیره ای مناسب برای انقلاب نام برده می شود و حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب او در این انتخابات می تواند فرصتی مغتنم به شمار رود.

حال باید منتظر ماند و دید سرانجام چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری سالجاری نامزد می شوند و چه کسی رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران می شود.

رسول مرادی ـ کارشناس و فعال رسانه

279456