ثبت ۳۷۵ هزار مورد اقامت در واحدهای اقامتی خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۳۷۵ هزار و ۵۷۲ مورد اقامت از ۲۵ اسفند پارسال تا نهم فروردین ماه جاری در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتلها، هتل ‌آپارتمانها، مهمانپذیرها، اقامتگاههای بومگردی و مجتمع‌های گردشگری این استان ثبت شده است.

تصویر ثبت ۳۷۵ هزار مورد اقامت در واحدهای اقامتی خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، یوسف بیدخوری افزود: بیشترین سهم محل اقامت زائران و مسافران نوروزی در این مدت به میزان ۴۲ درصد از کل اقامتها متعلق به "هتلهای" مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: ۹۴۴ واحد از مجموع هزار و ۷۴۱ واحد اقامتی موجود در خراسان رضوی هم‌اینک فعال هستند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۷۹۷ واحد اقامتی این استان بخاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش جمعیت گردشگران نوروزی مجبور به تعطیلی و توقف فعالیت خود شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس هم‌اینک ۴۳ درصد هتلها و متل‌ها، ۵۷ درصد هتل آپارتمانها، ۴۴ درصد مهمانپذیرها، ۵۵ درصد خانه‌مسافرها و ۱۰۰ درصد اقامتگاههای بومگردی خراسان رضوی در طول ایام نوروز امسال فعالیت دارند.

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با برخورداری از دو هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری و پذیرایی رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد.

منبع: ایرنا

279397