5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

هنگام ترید کردن، فروش یک پوزیشن در زمان مناسب به اندازه خرید آن اهمیت دارد. بنابراین، سوال بزرگی که می تواند به شدت تریدرها را درگیر خود کند این است که آیا قیمت بیت کوین (BTC) وارد فاز نزولی خواهد شد یا اینکه روند صعودی و بازار گاوی این ارز پس از پولبک این هفته ادامه خواهد یافت؟

تصویر 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، PlanB ، خالق مدل محبوب انباشت به جریان (stock-to-flow model) ، به تازگی توییت کرده است که بازار گاوی رمزنگاری تازه شروع شده است و “به هیچ وجه به انتها نرسیده است “.

PlanB تنها کسی نیست که دیدگاه به شدت صعودی درباره بیت کوین دارد. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در Bloomberg Intelligence ، معتقد است که اگر رفتارهای قبلی این ارز در نظر گرفته شود، در اوج شکوفایی سال 2021، بیت کوین می تواند به 400000 دلار نزدیک شود.

یکی از مهمترین دلایل جذب سرمایه گذاران سازمانی به سمت ارزهای رمزپایه، کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا است. داون فیتزپاتریک، مدیر ارشد اطلاعات Soros Fund Management در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفت که افزایش 25 درصدی عرضه پول در ایالات متحده طی 12 ماه گذشته این اطمینان را ایجاد کرده است که بیت کوین دیگر به عنوان یک دارایی حاشیه ای باقی نخواهد ماند.

این صندوق اخیراً در دور تامین بودجه 200 میلیون دلاری که توسط NYDIG برگزار شد شرکت کرد و در شرکت حسابداری رمزنگاری Lukka نیز سرمایه گذاری کرد. این اتفاق نشان می دهد که سرمایه گذاران سازمانی چشم انداز خود را گسترش داده و به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در ارزهایی غیر از بیت کوین هستند.

اکنوون قصد داریم نمودارهای 5 ارز رمزپایه برتری را مورد بررسی قرار دهیم که ممکن است در کوتاه مدت روند صعودی خود را از سر بگیرند.

BTC / USDT

بیت کوین در حال حاضر در یک مرحله اصلاحی است و در یک کانال نزولی معامله می شود. بازگشت قیمت به میانگین متحرک ساده 50 روزه (52000 دلار) در روز 26 مارس (6 فروردین) نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر همچنان به خرید ادامه می دهند.

چارت1 بیتکوین 4 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ممکن است خرس ها در نزدیکی خط مقاومت این کانال مقاومت سختی نشان دهند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این خط روند بکشانند، جفت ارز BTC/USDT می تواند یک بار دیگر منطقه مقاومت 60000 تا 61825.84 دلار را به چالش بکشد.

شکسته شدن این منطقه می تواند نشان دهنده آغاز مرحله بعدی روند صعودی این ارز با تراز هدف 71112 دلار باشد. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (54820 دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت حفظ می شود و این نشان می دهد که گاوها سعی دارند برتری خود را همچنان حفظ کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از خط مقاومت کانال پایین بیاید، خرس ها سعی می کنند این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه بکشانند. در صورت موفقیت آنها، جفت ارز BTC/USDT احتمالاً تا خط حمایت سقوط کرده و شکست قیمت زیر این سطح می تواند اصلاح عمیق تر قیمت تا 43006.77 دلار را به همراه داشته باشد.

چارت2 بیتکوین 4 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که رالی بازیابی قیمت در حدود تراز 56500 دلار با مقاومت سختی روبرو است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد ، ممکن است تا 20-EMA و سپس 54000 دلار کاهش یابد.

بازگشت قدرتمند قیمت به این سطح حمایت می تواند در نهایت یک الگوی سر و شانه معکوس ایجاد کند که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از 56618 دلار کامل می شود. در این شرایط، قیمت هدف، سطح 63339.98 دلار است.

برعکس ، شکست زیر 54000 دلار نشان دهنده ضعف و نبود خریدار کافی در سطوح بالاتر است.

KLAY / USDT

از اواسط ماه فوریه (اوایل اسفند)، ارز رمزنگاری شده Klaytn (KLAY) در یک روند صعودی قوی قرار گرفته است. این آلتکوین اخیراً اصلاحی جزئی را شاهد بود است زیرا گاوها روز 26 مارس (6 فروردین) هنگام کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.76 دلار) برای خرید اقدام کردند، که نشان دهنده احساسات مثبت حاکم بر بازار است.

چارت1 کلایتون - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حال حاضر گاوها تلاش می کنند قیمت را به بالاترین سطح آن در 3.50 دلار سوق داده و روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت، جفت ارز KLAY/USD می تواند به 4.86 دلار برسد. میانگین های متحرک صعودی و قرارگرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت یک روند صعودی است.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی تغییر احتمالی احساسات بازار را نشان می دهد. در این روند نزولی، اولین حمایت 2.58 دلار است و شکست قیمت زیر این سطح می تواند اصلاح عمیق تری را به دنبال داشته باشد.

چارت2 کلایتن - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز KLAY/USD نشان می دهد میانگین های متحرک یک صلیب صعودی را کامل کرده اند و RSI به منطقه اشباع خرید وارد شده است و این نشان دهنده برتری گاوها می باشد. اگر گاوها بتوانند قیمت به سمت سطوح بالاتر از مقاومت بالاسری در 3.50 دلار سوق دهند و در همین سطح نگه دارند، مومنتوم حرکت این ارز بیشتر می شود.

حتی اگر قیمت از 3.50 دلار کاهش یابد اما در 20-EMA به حمایتی قوی برسد، نشان می دهد که احساسات بازار همچنان صعودی است. بازگشت قدرتمند این حمایت احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.

برعکس، شکست قیمت زیر میانگین های متحرک می تواند آن را تا سطح حمایتی 2.60 دلار کاهش دهد.

VET / USDT

در حال حاضر، وی چین (VET)در یک روند صعودی قوی قرار دارد. این آلتکوین در روز 25 مارس (5 فروردین) به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.078 دلار) بازگشت، که نشان دهنده مثبت بودن احساسات بازار بوده و گاوها هر بار افت قیمت را به عنوان یک فرصت خرید تلقی می کنند.

چارت1 ویچین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید قرار گرفته است، که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است. فیتیله بلند روی کندل استیک 27 مارس (7 فروردین) نشان می دهد که خرس ها در تلاشند تا از مقاومت بالاسری در 0.098 دلار دفاع کنند.

با این حال، گاوها اجازه ندادند خرس ها برتری خود را تثبیت کنند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای تراز 0.098 دلار برسانند، جفت ارز VET/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. سطح هدف بعدی در این روند صعودی 0.136 دلار است.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری کاهش یابد و میانگین متحرک نمایی 20 روزه را بشکند، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را تاSMA 50 روزه (0.059 دلار) کاهش دهد.

چارت2 ویچین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خرس ها در حالی از سطح 0.095 دلار دفاع می کنند که گاوها با افت قیمت تا میانگین های متحرک، اقدام به خرید می کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 0.095 دلار برسانند، الگوی سر و شانه معکوس کامل می شود که هدف آن 0.114 دلار است.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین های متحرک کشانده و در این سطح حفظ کنند، امکان سقوط تا 0.076 دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت زیر این حمایت می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر را نشان دهد.

SOL / USDT

اخیراً سولانا (SOL) یک الگوی مثلث نزولی ایجاد کرده بود، که می توانست با شکست و بسته شدن قیمت زیر 11.90 دلار تکمیکل شود. با این حال، این اتفاق نیفتاد. روز 26 مارس (6 فروردین) گاوها هنگام سقوط قیمت تا سطح 11.90 دلار برای خرید اقدام کردند و روز بعد قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند و این روند نزولی را باطل کردند.

چارت1 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شکست یک الگوی نزولی یک سیگنال صعودی است، زیرا خرس هایی را به دام می اندازد که با پیش بینی تکمیل این الگو، پوزیشن های شورت را آغاز می کنند. هنگامی که این الگو اعتبار خود را از دست می دهد، خرس ها برای کاور کردن پوزیشن های خود عجله کرده و در نتیجه یک فشار کوتاه ایجاد می کنند.

خرید پیوسته توسط گاوها دیروز قیمت این ارز را به رکوردی جدید رسانده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از 18.20 دلار حفظ کنند، جفت ارز SOL/USDT ممکن است به 24.84 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، سقوط تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (14.60 دلار) امکان پذیر است. بازگشت این حمایت نشانگر انباشت این ارز توسط گاوها در سطوح پایین تر است و ممکن است چشم انداز از سرگیری روند صعودی را افزایش دهد.

چارت2 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته یک افزایش شدید از 12.30 دلار تا بالاترین قیمت در 19.26 دلار را نشان می دهد. این اتفاق باعث شده است RSI به قلمروی اشباع خرید وارد شود که نشان می دهد این جفت ارز می تواند در کوتاه مدت در معرض یک پولبک شدید قرار داشته باشد.

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای تراز 18.20 دلار حفظ کنند، نشان می دهد این مقاومت به حمایت تبدیل شده و احتمالاً روند صعودی از سر گرفته می شود.

اگر خرس ها قیمت را به زیر 20-EMA بکشند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه قیمت محدود نگه دارد.

KSM / USD

در حال حاضر، کوساما (KSM) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. افت اخیر قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (381 دلار) که در تاریخ 25 مارس (5 فروردین) مشاهده شد، همانطور که از دم بلند روی کندل استیک این روز دیده می شود، با حجم خرید بالایی همراه شد. این نشان دهنده تقاضای شدید با هر افت جزئی قیمت است زیرا تریدرها انتظار دارند که رالی این ارز همچنان ادامه یابد.

چارت1 کازاما - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

جفت ارز KSM/USDT در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) به بالاترین سطح قیمت در تاریخ خود رسید، اما در سطوح بالاتر، گاوها با مقاومت سختی روبرو می شوند. این جفت ارز دیروز یک الگوی کندل استیک روزانه تشکیل داده است، که نشان دهنده بلاتکلیفی در میان تریدرها است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 505.33 دلار سوق داده و در این سطح نگه دارند، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را تا 583 دلار ادامه دهد.

از 14 ژانویه (25 دی) تاکنون، قیمت این جفت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشکسته و در این سطح باقی نمانده است. بنابراین، تریدرها باید با دقت مراقب این سطح باشند زیرا شکست و بسته شدن قیمت زیر این سطح نشان دهنده کاهش مومنتوم این حرکت صعودی خواهد بود.

چارت2 کازاما - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خرس ها با قدرت از منطقه مقاومت 490 تا 505.33 دلار دفاع می کنند، زیرا قیمت این ارز بارها به زیر آن کاهش یافته است. با این حال، نکته مثبت این است که گاوها خیلی میدان را خالی نکرده اند. شکست و بسته شدن قیمت بالای 505.33 دلار می تواند از سرگیری روند صعودی را نوید دهد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت را تا زیر میانگین های متحرک کاهش دهند، می تواند نشان دهنده آغاز روند رزرو دریافت سود توسط تریدرها باشد. این وضعیت می تواند قیمت را تا 370 دلار کاهش دهد و در این سطح، احتمالاً خریداران دوباره وارد عمل می شوند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

279279