ورود سه میلیون و 420 هزار مسافر به گیلان از ابتدای نوروز

دبیر کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان بیان کرد : سه میلیون و ۴۲۰ هزار مسافردر تعطیلات نوروزی وارد استان شدند که روند خروج آنان با تمام شدن دور اول سفرها همچنان ادامه دارد.
تصویر ورود  سه میلیون و 420 هزار مسافر به گیلان از ابتدای نوروز

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، روز دوشنبه واحد اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان به نقل از مسعود حلاج‌پور؛ بر اساس گزارش آماری اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بیش از ۶۹۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی وارد استان شدند و در همین بازه‌ زمانی تعداد ۵۹۸ هزار و ۲۱۲ خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.


وی با اشاره به آغاز روند خروج مسافرین نوروزی از استان گیلان اضافه کرد: بر اساس این آمار تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت حدود ۳.۵ میلیون نفر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی انجام شده و در همین بازه تعداد سه میلیون و ۳۹۷هزار و ۸۳۴ مسافر از استان خارج شده‌اند که با توجه به پایان تعطیلات شاهد شدت یافتن خروج مسافران نوروزی هستیم.


حلاج‌پور افزود: طی زمان یاد شده تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفرهای نوروزی دو هزار و ۸۳۸ مورد بازدید میدانی به شکل مستمر از نحوه‌ خدمت‌رسانی و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی استان انجام داده اند.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه نقض شیوه‌نامه‌های اعلامی این ستاد با واحدهای خاطی بر حسب ضوابط برخورد قاطع انجام می شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تأکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی در شهرستان رودسر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مسافران نوروزی تقاضا می‌شود با کوتاه‌ کردن زمان سفر و برنامه‌ریزی برای بازگشت، تمامی پروتکل‌های اعلام‌شده را در هنگام سفر رعایت نموده و از سکونت در واحدهای اقامتی غیرمجاز در مدت اقامت در استان جدا پرهیز نمایند.


استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای، جنگل‌های هیرکانی، تالاب ها و مناطق دیدنی بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: ایرنا

279278