پیش‌بینی وزش باد شدید در کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: علاوه بر افزایش ابر برای امروز (یکشنبه) در برخی از مناطق این استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

تصویر پیش‌بینی وزش باد شدید در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مریم سلاجقه روز یکشنبه افزود: وزش باد تا فردا در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه دارد ضمن اینکه در مناطق شرقی تا روز سه شنبه وزش باد و خیزش گرد و خاک مهم‌ترین پدیده جوی خواهد بود.

وی اظهار داشت: کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در برخی مناطق استان کرمان طی امروز و فردا دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه شهربابک با دمای ۶.۴ درجه سانتی گراد به عنوان سردترین و شهداد با دمای ۴۱.۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهرهای این استان بوده اند تصریح کرد: شهداد صبح امروز با دمای ۳۰ درجه گرم‌ترین و روز گذشته با دمای ۳۹ درجه بعد از زابل گرم‌ترین ایستگاه کشور بوده است.

سلاجقه با اشاره اثرات مخرب احتمالی وزش باد به سازه ها و تاسیسات شهری تصریح کرد: خیزش گرد و خاک و وقوع توفان شن و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی و احتمال اختلال در تردد راه های در شمال غربی استان و احتمال بروز خسارت به گلخانه ها، درختان و دامداری های سنتی از دیگر مخاطرات این پدیده است.

وی توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند و تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا و سازه های در حال ساخت را انجام دهند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان همچنین کنترل پوشش گلخانه ها و نهالستان ها و آمادگی دستگاه‌های خدمـت رسان برای انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را نیز توصیه کرد.

منبع: ایرنا

279170

مطالب مرتبط