بازدید مشاور رئیس جمهوری از بزرگراه چابهار - کُنارک

مشاور رئیس ‌جمهوری و دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد کشور از قطعه نخستِ بزرگراه چابهار - کُنارک که با اعتبار ۲ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال در حال ساخت است بازدید کرد.

تصویر بازدید مشاور رئیس جمهوری از بزرگراه چابهار - کُنارک

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار روز یکشنبه در بازدید مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی منطقه آزاد چابهار از روند ساخت قطعه دوم بزرگراه چابهار - کُنارک اظهارداشت: مطالعات این پروژه توسط وزاری راه و شهرسازی انجام شده و در ادامه با بازطراحی طرح، حدود ۶۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم. برآورد اولیه بیش‌از ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

عبدالرحیم کردی تصریح کرد: این محور، ترافیک ۲۰ میلیون تُنی حمل بارِ بندرچابهار را هم پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت این طرح ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان خردادماه امسال،۶.۵ کیلومتر از این مسیر ۲۴ و نیم کیلومتری را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به نرخ اقتصادی ۴۵ درصدی این مسیر افزود: با انجام مطالعات و بازطراحی پروژه و کاهش هزینه‌هایی که داشتیم می‌توانیم این طرح را تا حدود ۱۲ کیلومتر دیگر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه برای تامین ۷۰ درصدی مصالح، تمامی ظرفیت‌های فعال منطقه را شناسایی کردیم گفت: تامین مصالح مورد نیاز طرح از معادن منطقه و نزدیک به طرح برنامه‌ریزی شده است.

کردی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد که سهم خود را برای آماده‌سازی بزرگراه تخصیص دهد اظهار داشت: کارفرمای این طرح، سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار و پیمانکاران هم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و موسسه ریل گستر است.

به گزارش ایرنا ساخت باند دوم جاده چابهار- کنارک از محل بندر شهید بهشتی تا پلیس راه بطول ۱۸ کیلومتر توسط سازمان بنادر و دریانوردی، قطعه دوم از پلیس راه به طرف کنارک بطول ۲۴ کیلومتر توسط منطقه آزادچابهار و ۲۴ کیلومتر دیگر تا شهر کنارک توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برنامه‌ریزی شده است.

مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در سفری ۲ روزه به منطقه آزاد چابهار، بازدید از پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی بزرگراهی، صنایع بزرگ فولاد مکُران و پتروشیمی نگین مکُران و شرکت در جلسه شورای اداری و نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار را در دستور کار دارد.

منبع: ایرنا

279163

مطالب مرتبط