مسئول بسیج سازندگی کشور عنوان کرد:

محقق شدن الگوسازی قرارگاهی جریان جهادی کشور در سال ۱۴۰۰

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: زهرایی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال الگوسازی قرارگاهی جریان جهادی کشور است، گفت: برش سالیانه عملیاتی براساس نیازمندی مناطقی که قرارگاه ها مستقر می شوند در برنامه بعدی ما قرار دارد که امید است امسال محقق شود.

تصویر محقق شدن الگوسازی قرارگاهی جریان جهادی کشور در سال ۱۴۰۰

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، سردار«محمد زهرایی» امروز(7 فروردین) در حاشیه بازدید از گروه های جهادی مستقر در روستاهای سربیشه و نهبندان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال باید همه مسئولان برای تحقق منویات مقام عظمای ولایت و شعار سال جهادگونه پای کار بیایند، گفت: سازمان بسیج سازندگی براساس نقشه راه 10 ساله ای که تدوین شده چند برنامه را برای سال 1400 به عنوان برش سال اول این نقشه راه در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه اولین برنامه ساماندهی گروههای جهادی تحت عنوان مجوزهای فعالیت دو ساله، مجوز گروه‌های جهادی تخصصی و ایجاد قرارگاههای جهادی استانی و ملی است، گفت: در همین راستا عید نوروز امسال 6 قرارگاه ملی در کشور تشکیل شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه یک قرارگاه در خواف خراسان رضوی، دو قرارگاه در سیستان و بلوچستان، دو قرارگاه در کرمان و یک قرارگاه در سرپل زهاب تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه ها به صورت ملی، موضوعی و عرصه ای تعریف شدند تا گروههای جهادی سراسر کشور که در ایام نوروز می خواهند از استان خود هجرت کنند براساس تخصص در یکی از این قرارگاهها ساماندهی شوند.

زهرایی با اشاره به اینکه اولویت اعزام گروه های جهادی با قرارگاه است، گفت: علاوه بر این، هر استان یک قرارگاه استانی هم برای خود تعریف کرده است که در خراسان جنوبی قرارگاه جهادی امام رضا (علیه السلام) تعریف شده که پایگاه اصلی آنها در سربیشه است.

وی ادامه داد: هم اکنون 150 نفر با قرارگاه جهادی امام رضا(علیه السلام) همکاری دارند که اینها در چند تا از روستاهای بخش لانو مستقر شدند و کارهای فرهنگی، آموزشی و اشتغالزایی انجام می دهند.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال 1400 سال الگوسازی قرارگاهی جریان جهادی کشور است، اظهار داشت: برش سالیانه عملیاتی براساس نیازمندی مناطقی که قرارگاه ها مستقرمی شوند در برنامه بعدی ما قرار دارد که امید است امسال اتفاق افتد.

زهرایی گفت: همچنین کارگروه‌های تخصصی ذیل شوراهای جهادی شهرستان و مجامع استانی در سال 1400 هویت خود را پیدا می کنند.

279117

مطالب مرتبط