اشکورات رودسر رتبه هشتم جهان در تولید فندق را دارد

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به رتبه اول اشکورات رودسر در تولید فندق در کشور با تولید ۸۵ درصد فندق کشور گفت: رودسر در دنیا رتبه هشتم تولید فندق را دارد و برای استفاده بهینه از این ظرفیت نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.
تصویر اشکورات رودسر رتبه هشتم جهان در تولید فندق را دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری با اشاره به مباحث و مشکلات استان گیلان و شهرستان‌های رودسر و املش اظهار کرد: در این شرایط سخت دولت که در ماه‌های پایانی خود به سر می‌برد و شرایط سخت و ناگوار مالی کشور با پیگیری‌های انجام‌شده توفیقاتی نیز حاصل‌شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۵ استان گیلان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه رفاه اجتماعی و دارا بودن شاخص‌های برتر بوده و در دوره قاجار رتبه دوم در پرداخت مالیات به حکومت مرکزی را داشت، افزود: متأسفانه در سال ۱۳۹۵ استان گیلان جزو پنج استان آخر کشور محسوب می‌شود و امروز استان ما جزو استان‌های فقیر کشور محسوب می‌شود.

رتبه دوم گیلان در فساد اداری کشور

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم در فساد اداری کشور را دارد، گفت: آنچه در سرلوحه کار من قرار دارد این است در درجه اول طهارت و کارآمدی را بایستی نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریتی شهرستان‌های رودسر و املش، باکسی تعارف و ملاحظه‌ای ندارد، تصریح کرد: مبارزه با فساد تحت هر لواحی که باشد باید انجام گیرد پس گوینده و ناطق باید از خودم شروع کند اما جای کار زیادی وجود دارد بایستی حرکت‌های بهتری ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به موضوع پیگیری حوزه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها بیان کرد: متأسفانه رودسر و املش در حوزه بهداشت و درمان رتبه آخر استانی را دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید انصاری رودسر در ایام کرونا افزود: برای بهره‌برداری از کلینیک بیمارستان شهید انصاری رودسر، دو میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته و علاوه بر دستگاه اکسیژن ساز سانترال برای بیمارستان ۴۰ دستگاه کولرگازی برای این بیمارستان در نظر گرفته شد.

کمک سه میلیارد تومانی خیرین به بیمارستان نیکوکار املش

صفری با اشاره به اینکه بیمارستان نیکوکار املش ۳۲ تختخوابه بوده که توسط خیرین ساخته‌شده است، تصریح کرد: به دلیل ایرادات مدیریتی تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۱۲ تخت تنزل یافت و از چهار بخش سه بخش آن تعطیل بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و کمک سه میلیارد تومانی خیرین، چهار بخش بیمارستان نیکوکار املش آماده بهره‌برداری بوده و اولین عمل جراحی در آن انجام شد.

وی با اشاره به پروژه ملی سد پلرود که در چهار سال گذشته هیچ اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده بود، افزود: با راه‌اندازی این پروژه آب آشامیدنی و کشاورزی هفت شهر چابکسر، واجارگاه، کلاچای، رودسر، املش و رانکوه و روستاهای اطراف تأمین می‌شود.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد پلرود و شفارود

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق تفاهم‌نامه‌ای برای دو سد پلرود و شفارود در گیلان بیان کرد: باوجوداینکه اعتبار خوبی برای سد پلرود در نظر گرفته‌شده و در اختیار پیمانکار هم قرارگرفته اما پیمانکار با کمترین ظرفیت خود کارها را جلو می‌برد و این نقدی بود که به مسؤولان بالادستی قرارگاه خاتم هم منتقل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ تصفیه‌خانه طول لات در دولت مرحوم هاشمی به زمین‌خورد، افزود: اجرای این پروژه برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم شهرستان‌های رودسر و املش بود که متأسفانه این کار تاکنون بر زمین‌مانده اما در همین مدت حداقل ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار آب منطقه‌ای و پیمانکار قرارگرفت تا در تابستان امسال بتوانیم بخش عمده این پروژه که فاز اول باشد تحویل مردم شود.

آسفالت ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی رودسر در قالب طرح ابرار

صفری با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر ۸۳۰ کیلومتر جاده وجود دارد که بیش از ۴۰۰ کیلومتر آن فقط در بخش رحیم‌آباد است، بیان کرد: غیر از بافت روستایی که در حال انجام بوده بالای ۳۰۰ کیلومتر امروز ما به آسفالت نیازمند هستیم با توجه به اینکه برای ۱۴ روستا به طول ۱۵۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار آسفالت خواهد شد.

وی از افتتاح دانشگاه فرهنگیان طی روزهای آینده در شهرستان رودسر خبر داد و افزود: یکی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر معوقه سه میلیارد تومانی است یک‌زمانی این دانشگاه دو هزار و ۶۰۰ دانشجو داشت که امروز فقط ۶۰۰ دانشجو دارد و این امر درآمد دانشگاه را به حداقل رسانده که برای حل این مشکل در سال آینده چند رشته خوب انسانی و پیراپزشکی در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد و دانشجو خواهد پذیرفت.

اشکورات رودسر قطب تولید فندق کشور

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به اینکه اشکورات رودسر ۸۵ درصد فندق کشور را تأمین می‌کند و رتبه اول کشوری و رتبه هشتم دنیا را دارد، تصریح کرد: برای حوزه اشتغال و تولید نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم چون امنیتی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد رغبتی هم برای ورود به شهرستان ندارند اما با همه این مسائل زمینه و مقدمات حضور سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم‌شده است.

منبع: فارس

279070