کشف ۱۹۸ فروند شناور متخلف در طول سال گذشته در بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اعلام کرد: مأموران ما موفق شدند با ۳۶ هزار گشت دریایی و مرزی در طول سال گذشته، ۱۹۸ فروند شناور متخلف، ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه و ۵۶ نفر متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.
تصویر کشف ۱۹۸ فروند شناور متخلف در طول سال گذشته در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا همیشه در صدر اولویت‌های دریابانی قرار داشته اما سال گذشته با توجه به انتخاب شعار «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی تدابیر ویژه‌ای به منظور حمایت و پشتیبانی بیشتر از تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته و تلاش‌های خود در این حوزه را مضاعف کردند.

وی افزود: مأموران ما موفق شدند با ۳۶ هزار گشت دریایی و مرزی در طول سال گذشته، ۱۹۸ فروند شناور متخلف، ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه و ۵۶ نفر متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

این مسئول با اشاره به دیگر کالاهای قاچاق افزود: ۴۴۸ هزار لیتر مواد سوختی، ۱۱ هزار کیلوگرم پوشاک، ۴۹۹ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۳۴ هزار دستگاه لوازم الکتریکی، ۷۱۸ هزار عدد دارو و تجهیزات پزشکی، ۷۴ هزار عدد لوازم یدکی خودرو، ۳۱۹ هزار متر پارچه و هزاران قلم کالای قاچاق توسط مرزبانان پرتلاش طی سال گذشته کشف و ضبط شده است.

سردار رضایی‌نژاد تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کل کالاهای کشف شده مرزبانی استان در سال ۹۹ را با ۱۹ درصد افزایش، ۴ هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۴۴۱ هزار ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به متلاشی شدن دو باند قاچاقچی در ۱۲ ماهه گذشته، گفت: با خدمت شبانه‌روزی مرزبانان مستقر در نقاط مختلف مرزهای دریایی استان، امنیت و رفاه را برای مردم عزیزمان به خصوص مرزنشینان ایجاد نماییم.

وی از همکاری مردم دلسوز مرزنشین در توسعه کشور، تشکر کرد و افزود: پیشرفت اقتصادی کشورمان با جلوگیری از کالای قاچاق و حمایت مردم از کالای ایرانی محقق خواهد شد.

279046