پکن:

آمریکا نمایش خود علیه چین را تمام کند

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به ادعاهای آمریکا درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور گفت: زمان آن فرا رسیده که آمریکا نمایش خود علیه چین را تمام کند.
تصویر آمریکا نمایش خود علیه چین را تمام کند

به گزارش سایت خبری پرسون، «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت که ادعای آمریکا درباره اوضاع در شین‌جیانگ چین هیچ چیزی جز طرحی راهبردی از سوی واشنگتن برای بی ثبات کردن چین از داخل نیست.

وی که در کنفرانس خبری وزارت خارجه چین صحبت می‌کرد، به سخنان «لورنس ویلکرسون» از مقام‌های ارشد سابق آمریکا اشاره کرده که درباره طرح واشنگتن برای بی‌ثبات کردن چین صحبت کرده بود.

چونیینگ در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: «زمان آن فرا رسیده که آمریکا نمایش خود را تمام کند.»

ویلکرسون که از مقام‌های ارشد سابق ارتش آمریکا به شمار می‌آید چندی پیش در فیلمی ویدئویی گفته بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به دنبال بی‌ثبات کردن چین است و بهترین راه برای رسیدن به این هدف آن است که به صورت داخلی و از طرف اویغورهای چین تحت فشار قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرد که موضوع اویغورها، مسئله نژادی، مذهبی یا حقوق بشری نبوده بلکه مبارزه با جدایی طلبی، خشونت و تروریسم است و آمریکا اهمیتی برای موضوع اویغورها قائل نیست بلکه با این دستاویز به دنبال تضعیف امنیت و ثبات چین و آهسته کردن روند توسعه و رشد این کشور است.

این مقام چینی اضافه کرد که مسلمانان برای آمریکا اهمیتی ندارند و پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 شاهد آن بودیم که آمریکا به چند کشور مسلمان حمله کرد.

هوا چونیینگ در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: «امروز می‌خواهم به آمریکا هشدار دهم که چین نه عراق و نه سوریه است و مردم چین عزم و توانایی کافی برای حفاظت از حق حاکمیت و امنیت و دفاع از منافع و عزت خود دارند.»

279027