کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتسال در گفت و گو با پرسون؛

فوتسال آبروی فدراسیون ایران است/ امیدوارم عزیزی خادم پایان خوبی را در فدراسیون تجربه کند

کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتسال کشورمان گفت: فوتسال آبروی فدراسیون ایران است بنابراین انتظار می‌رود نگاه ویژه‌تری به آن شود.
تصویر فوتسال آبروی فدراسیون ایران است/ امیدوارم عزیزی خادم پایان خوبی را در فدراسیون تجربه کند

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید شمسایی، مطرح ترین فوتسالیست ایران درباره آخرین وضعیت این رشته در سالی که گذشت در گفت و گو با خبرنگار پرسون اظهار کرد: در بخش ملی برخلاف آنچه تصور می شد که سال شلوغی باشد و بازی های بیشتری را از تیم ملی ببینیم کاملا برعکس همه مسابقات و اردوهای تیم ملی یکی پس از دیگری لغو شدند. در کل دو بازی دوستانه با ازبکستان داشتیم که آن هم خیلی نتایج دلچسبی نداشت. به همین خاطر نمی توان گفت سال پر باری برای تیم ملی فوتسال داشتیم.

او اضافه کرد: به عملکرد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نمره منفی می دهم چرا که متاسفانه مسابقات جام ملت های آسیا که در حکم انتخابی جام جهانی بود لغو شد این در حالی است که در اروپا همه این مسابقات طبق برنامه ریزی مناسب در حال برگزاری است. این اتفاق واقعا لطمه بزرگی برای تمام تیم های آسیایی در آینده خواهد زد.

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند افزود: امسال در مجموع سال خیلی شلوغی برای فدراسیون و فوتسال نبود. ابتدا که لیگ فصل 98 را که بخاطر کرونا نیمه تمام مانده بود به اتمام رساند. سپس بعد از چند ماه وقفه استارت مسابقات لیگ زده شد و خوشبختانه بازی های لیگ برتر با حضور تیم های مطرح و صاحب نام آغاز به کار کرد.

او با اشاره به سطح فنی مسابقات لیگ ادامه داد: از نظر فنی بخواهیم لیگ امسال را ارزیابی کنیم در مجموع لیگ خوبی را تا این مرحله داشتیم. بازیکن‌های جوان به خوبی توانستند در این دوره با فرصتی که در اختیارشان بود توانایی و پتانسیل خود را نشان بدهند. بازی های جذابی را شاهد بودیم. در حال حاضر هم به مرحله دوم مسابقات رسیدیم که بی شک جذابیت بیشتری نسبت مرحله نخست مسابقات خواهد داشت.

شمسایی در مورد شانس قهرمانی تیم ها گفت: به اعتقاد من هر 6 تیمی که به مرحله دوم صعود کردن شخصیت قهرمانی دارند. الان تیم گیتی پسند، مس سنگون و کراپ الوند از نظر مالی شرایط بهتری نسبت به سه تیم دیگر دارند اما سه تیم بعدی هم واقعا در طول فصل ایده آل ظاهر شدند که همین موضوع باعث خواهد شد این مرحله را با جذابیت بیشتری لیگ همراه باشد.

وی افزود: تیم گیتی پسند هم وضعیت نرمالی دارد. جا دارد از آقایان جنتی و عراقی زاده بخاطر حمایت های بی دریغی که همیشه از تیم داشتند تشکر کنم. از روز اول تیم را برای قهرمانی بستیم هر چند که رقبای بسیار سرسختی داریم اما خودمان را از این هدف دور نمی بینیم و تا روز آخر تلاش می کنیم روی سکوی قهرمانی باستیم.

کاپیتان سابق تیم ملی در خصوص انتخاب رییس فدراسیون فوتبال هم توضیح داد: وقتی فردی به عنوان رییس یک نهاد و ... انتخاب می شود در واقع خدمتگذار مردم خواهد بود. بنابراین لازم است که همیشه مورد احترام باشد. عزیزی خادم هم بالاخره انتخاب شدند این شخص هیچ وقت دور از فوتبال نبوده است. امیدوارم که شروع و پایان خوبی را در فدراسیون فوتبال ایران داشته باشد. اما یادمان نرود که فوتسال ایران، فوتبال ساحلی و فوتبال و فوتسال بانوان همیشه آبروی ایران بودند بنابراین انتظار می رود در این دوره نگاه ویژه تری نسبت این بخش ها صورت بگیرد. فوتسال ایران در سال جدید رقابت های جام جهانی را در پیش دارد بنابراین باید مورد حمایت باشد تا مانند همیشه بدرخشد.

شمسایی در پایان خاطر نشان کرد: کرونا بدترین اتفاق امسال در کل دنیا بود، با آمدن این ویروس ابتدا ورزش کاملا زمین گیر شد و پس از آن هم شور و هیجان از مسابقات ورزشی رفت. آنقدر همه چیز بد و سخت گذشت که به اعتقاد من اتفاق خوبی را نداشتیم. امیدوارم سال 1400 اقتصاد کمی بهتر شود. مردم کشورمان این روزها دست شان خیلی خالی است.

278983