امام جمعه موقت یزد:

مردم رئیس جمهوری لایق و توانمند انتخاب کنند

امام جمعه موقت یزد گفت: معظم رهبری شرایط بسیار ویژه‌ای برای رئیس جمهور بیان کردند که اگر مردم این شرایط را در نظر بگیرند و به فرد واجد شرایط رای دهند رئیس جمهوری لایق و توانمند انتخاب می‌شوند.
تصویر مردم رئیس جمهوری لایق و توانمند انتخاب کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان اظهار داشت: این روز بالاتر از همه روزهاست و ارزش آن در حد شب‌های قدر است.

وی بر ضرورت افزایش توسل و توجه به حضور ولی عصر(عج) تاکید کرد و گفت: این روز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در تمام بخش‌ها به این موضوع توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت یزد به سالروز قیام مردم یزد علیه طاغوت در دهم فروردین 1357 اشاره کرد و گفت: متاسفانه این روز بعضا مورد غفلت واقع می‌شود در حالی که برای یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محمدی با بیان اینکه سومین استانی که مردم برای پیروزی انقلاب قیام کردند شهر یزد بود گفت: پس از اینکه مراسم خونین چهلم قیام قم در تبریز برگزار شد، مردم یزد مراسم چهلم شهدای تبریز را برگزار کردند و سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) جلودار این نهضت در استان یزد بودند.

وی به برگزاری کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار خوب است و قرار است که اجلاسیه پایانی این کنگره در این روز بزرگ و با اهمیت برگزار شود.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: سومین مناسبت بسیار مهمی که در چند روز آینده پیش رو داریم روز 12 فروردین و نقطه شروع حکومت امام زمان(عج) و سپیده دمی در جهانی است که سالیان سال در ظلمت و تاریکی فرو رفته است.

محمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ظرف بسیار بزرگ و عالی است و اگر می‌بینیم که برخی افراد ناشایست در گوشه و کنار این ظرف رخنه کرده‌اند به دلیل انتخاب‌هایی است که خود ما به اشتباه انجام داده‌ایم.

وی به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری شرایط بسیار ویژه‌ای برای رئیس جمهور بیان کردند که اگر مردم این شرایط را در نظر بگیرند و به فرد واجد شرایط رای دهند رئیس جمهوری لایق و توانمند انتخاب می‌شود.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه رئیس جمهور بالاترین اختیارات و وظایف را بردوش دارد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهور باید فردی با کفایت باشد؛ این فرموده یعنی شخصی رئیس جمهور باشد که عرضه کار داشته باشد نه کسی که چتر بالای سر او هم دیگران بگیرند.

محمدی؛ عدالت‌خواهی و ضدفساد بودن را از دیگر ویژگی‌های مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و گفت: عدالت‌خواهی یعنی اینکه بین فامیل خود و مردم تفاوت قائل نباشد و به جای برخورد با فساد خودش از فساد حمایت نکند.

انتهای پیام/

278974