نظارت دقیق میراث فرهنگی گیلان بر عملکرد تاسیسات گردشگری در ایام نوروز

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بر نظارت دقیق بر عملکرد تاسیسات گردشگری استان در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.
تصویر نظارت دقیق میراث فرهنگی گیلان بر عملکرد تاسیسات گردشگری در ایام نوروز

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مسعود حلاج‌پور با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به شرایط کرونایی ایجاد بسترهای لازم برای یک سفر ایمن و سالم است، اظهار کرد: در همین راستا اکیپ‌های برای نظارت و بازدید از تأسیسات گردشگری در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت چهار اکیپ در سطح استان گیلان در این زمینه اشاره کرد و افزود: تیم‌های نظارتی سیار ستاد خدمات اجرایی سفرهای نوروزی استان گیلان در این راستا حضوری مستمری در تأسیسات و مراکز گردشگری استان دارند.

حلاج پور در ادامه با اشاره به انجام دو هزار و ۱۳۷ مورد بازدید از این مراکز، افزود: تیم‌های نظارتی، نظارت دقیقی بر روند اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری استان گیلان می‌کنند.

وی همچنین به آمار ورود و خروج مسافر به استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۳ هزار خودرو وارد استان گیلان شده است و در همین بازه زمانی نیز بیش از ۳۷۱ هزار خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در مجموع بیش از دو میلیون ۴۷۳ هزار مسافر به این استان سفر کرده‌اند، گفت: با توجه به پایان دور نخست تعطیلات نوروزی در همین بازه نیز بیش از دو میلیون و ۲۴۶ هزار نفر نیز از استان گیلان خارج شده‌اند.

منبع: مهر

278929