ابراهیم جلیلی:

صدور بیش از 118 فقره مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تحریم‌ها عملکرد منطقه آزاد ماکو نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته ما در سال ۹۹ بیش از ۱۱۸ فقره مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صادر کردیم.
تصویر صدور بیش از 118 فقره مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، ابراهیم جلیلی، با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو نسبت به سال گذشته اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و تحریم‌ها عملکرد منطقه آزاد ماکو نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته در سال ۹۹ بیش از ۱۱۸ فقره مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صادر کردیم.

وی ادامه داد: طی سال ۹۹ حجم سرمایه‌گذاری داخلی منطقه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و بیش از ۲۵ میلیون یورو سرمایه ارزی و ۳۸ میلیون دلار نیز سرمایه‌گذاری خارجی بوده که این سرمایه‌ها نهایتاً توانست در منطقه آزاد ماکو منجر به اشتغال حدود ۴ هزار نفر در کلیه حوزه‌ها از جمله، صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی، گردشگری شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: طی سال گذشته درحدود ۶۰ قرارداد واگذاری زمین در حوزه‌های مختلف داشتیم که موجب اشتغال نزدیک به ۱۸۰۰ نفر خواهند شد، گفت: عمده طرح‌های مهمی که امسال داشتیم، یک هتل پنج ستاره بود که اکنون در مراحل نهایی قرار گرفته استو طرح‌های لجستیکی و سامانه نوبت‌دهی هوشمند را داریم که در حال نهایی شدن هستند.

جلیلی تصریح کرد: واحد‌های تولیدی از جمله تولید پوشاک، یراق‌آلات، ماسک، لوازم خانگی، پرده به بهره‌برداری رسیده که واحد‌های تولیدی مهمی بودند. ما امسال بیش از ۳۵ کارخانه به بهره‌برداری رسیده در منطقه داشتیم. عمده سرمایه‌گذاری‌های ما بیشتر در حوزه نساجی، صنایع نساجی، پوشاک، کالای خواب و صنایع فلزی بوده است.

انتهای پیام/

278928