ممنوعیت صید ماهی در سد ارس پلدشت

رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: صید انواع ماهیان استخوانی دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت، بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور از روز ۴ فروردین ماه ممنوع است.
تصویر ممنوعیت صید ماهی در سد ارس پلدشت

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محمد مقدم با بیان اینکه بعد از ۶ ماه فعالیت صید و صیادی، صید ماهی از سد ارس ممنوع شد، اظهار داشت : امسال ۳۷۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت صید شده که ۲۵ درصد آن توسط ۴۰۰ نفر صیاد عضو تعاونی‌های ۱۸ و ۱۹ و ۷۵ درصد آن نیز توسط صیادان غیرمجاز صید شده است.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۰ تن افزایش یافته و گونه‌هایی که در این دریاچه صید می‌شوند شامل صوف، کپور، امور، بیک هد، فتوفاک و سیم برگ هستند.

رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: ممنوعیت صید انواع ماهی به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره‌برداری ذخایر ارزشمند آبزیان در این دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه داشته و در صورت مشاهده احتمالی، با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

مقدم خاطرنشان کرد: دریاچه سد ارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری کشور و استان به شمار می‌رود و تعداد ۴۰۰ نفر صیاد در تعاونی‌های ۱۸ و ۱۹ ارس اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه به علت صید غیرمجاز و کاهش ذخایر ماهیان رودخانه ارس، متوسط صید امسال هر صیاد۲ تن بوده است، عنوان کرد: متوسط درآمد تعاونی‌های صید و صیادی شهرستان پلدشت امسال نزدیک به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

صید ماهیان استخوانی همه ساله از دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت از ۲۰ شهریور شروع و تا آخر فروردین ماه ادامه می‌یابد و از ۴ فروردین ماه به منظور حفظ و بازسازی ذخایر و زاد ولد ماهیان، صید در این دریاچه ممنوع اعلام شده و با خاطیان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

278921