رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از 120 هزار نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان با افزایش ۳۱۲ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۲۰ هزار و ۲۰۴ نفر رسید و از این تعداد، سه هزار و ۷۳۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده اند که ۹ نفر از این تعداد، مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.
تصویر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از 120 هزار نفر

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان با افزایش ۳۱۲ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۲۰ هزار و ۲۰۴ نفر رسید و از این تعداد، سه هزار و ۷۳۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده اند که ۹ نفر از این تعداد، مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

وی اضافه کرد: از این ۹ نفر، پنج نفر مربوط به شهر ارومیه و چهار نفر دیگر از شهرستان های میاندوآب، بوکان، مهاباد و اشنویه بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با اضافه شدن ۷۸ بیمار کرونایی دیگر در مراکز درمانی، در حال حاضر ۴۴۷ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری هستند که از این تعداد، ۲۴۵ نفر مشکوک و ۲۰۲ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ به شمار می‌روند.

آقازاده تصریح کرد: از ۷۸ بیمار کرونایی بستری شده در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ نفر شامل ۵۴ درصد مربوط به ارومیه، ۱۱ نفر شامل ۱۴ درصد مربوط به خوی بوده و حدود ۳۰ درصد بقیه مربوط به شهرستان های دیگر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۲ نفر در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی تحت مراقبت های ویژه بوده و ۳۲ نفر از آنان تحت ونتیلاتور هستند خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیا و بیش از یک میلیون و ۸۲۳ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

278833