اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان از اختصاص حدود ۳۰ میلیارد تومان برای عابر بانک های استان خبر داد و گفت: با توجه به مشکل ایجاد شده در عابر بانک های استان این میزان اعتبار به بانک های استان تزریق شد.
تصویر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آرش فرزام صفت امروز چهارشنبه با بیان اینکه این مشکل کشوری و در استانهای دیگری نیز ایجاد شده است، اظهار داشت: با توجه به ورود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به استان با مشکل کمبود نقدینگی در عابر بانک های استان در تعطیلات نوروز مواجه شدیم که استاندار برای رفع این مشکل با رئیس بانک مرکزی گفت و گو کرد و بدنبال آن نماینده ای از سوی بانک مرکزی در استان حضور یافت و ۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های استان اختصاص یافت .

وی با بیان اینکه با شروع فعالیت عادی بانک ها این مشکل به صورت کامل برطرف خواهد شد، افزود: تزریق وجه به عابر بانک های استان ادامه خواهد یافت.

بودجه نقدی که برای توزیع در استان در نظر گرفته شده، متناسب با جمعیت استان پیش‌بینی شده بوده و با توجه به شیوع کرونا ورود این تعداد مسافر پیش بینی نشده بود و از سوی دیگر سنت عیدی دادن به صورت نقد باعث شد که ذخیره پولی عابربانک‌ها زودتر از زمان پیش‌بینی شده تمام شود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است. بر اساس آمار سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر ایام عید و تابستان به گیلان سفر می کنند.

شهر رشت با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت به طور معمول شاهد ورود جمعیت شناور از سایر شهرهای گیلان برای کار و خرید و فروش دیگر نیازمندی هاست که در تعطیلات گردشگران از سایر استانها نیز بر این جمعیت افزوده می شوند.

منبع: ایرنا

278723