مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد؛

بیشترین بارش باران در شهرهای سقز و بانه/ خطر آبگرفتگی معابر و میادین شهری در کردستان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که بیشترین فعالیت سامانه  جدید بارشی در غرب کردستان و در شهرستان های سقز و بانه خواهد بود که تداوم این بارشها سبب سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهری در این مناطق خواهد شد.

تصویر بیشترین بارش باران در شهرهای سقز و بانه/ خطر آبگرفتگی معابر و میادین شهری در کردستان

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل اداره کل هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: براساس داده های هواشناسی و نیز پیش بینی های چند روز گذشته سامانه بارشی قدرتمندی از عصر امروز استان های غربی و شمالی غربی کشور را در برخواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: این سامانه باعث بارندگی های بسیار خوبی در استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی, اردبیل، زنجان و... خواهد شد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این سامانه بارشی که آن را می توان اولین سامانه بارشی سال 1400 نامید، با رعد و برق و وزش شدید باد آغاز می شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان در ادامه اظهار داشت: همچنین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که بیشترین فعالیت این سامانه در غرب استان کردستان و در شهرستان های سقز و بانه خواهد بود که تداوم این بارشها سبب سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهری در این مناطق خواهد شد.

صدیقی تصریح کرد: پدیده دیگری که احتمال وقوع آن تا پایان هفته جاری دور از انتظار نخواهد بود، تشکیل گرد و خاک به علت وزش شدید باد در سطح استان کردستان می باشد.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در روزهای آتی شاهد روند افزایشی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود، اظهار داشت: از هم استانی ها درخواست داریم که به دلیل شدت وزش باد، نهایت احتیاط را داشته باشند، زیرا تندباد احتمالی می تواند باعث شکسته شدن سازه ها، سقوط تابلوها های تبلیغاتی، شکسته شدن درختان و... شود.

صدیقی با اشاره به اینکه میزان بارش های سال آبی امسال در کردستان تاکنون 9 میلیمتر از سال گذشته کمتر بوده است، گفت: میزان بارش ها در سطح استان کردستان به طور میانگین از ابتدای سال آبی تا این لحظه 288 میلیمتر بوده است

آیین مهر ـ استان کردستان

278586