همتی خبر داد؛

غربالگری روزانه ۶ هزار مسافر نوروزی در مرز‌های رسمی کشور

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از فعالیت بیش از ۱۲۰۵ پایگاه هلال احمر در سراسر کشور و با حضور ۱۰ هزار نجاتگر در تعطیلات نوروز خبر داد.

تصویر غربالگری روزانه ۶ هزار مسافر نوروزی در مرز‌های رسمی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: بیش از ۱۲۰۵ پایگاه هلال احمر در سراسر کشور و با حضور ۱۰ هزار نجاتگر مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه از ۱۱۷ مرز کشور تعداد ۹۵ مرز فعال است و از این تعداد ۳۲ مرز رسمی، مسافرپذیر بوده و در ۱۶ استان کشور واقع است. افزود: موضوع کنترل بیماران مشکوک به کرونا در ۳۳ مرز از مبادی ورودی رسمی کشور به جمعیت هلال احمر سپرده شده است که این کار با حضور عوامل امدادی و با مشارکت وزارت بهداشت و راه و شهرسازی انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیشتر مرز‌های درگیر این طرح ۱۸ مرز زمینی، ۱۱ مرز هوایی و ۳ مرز دریایی هستند که در اجرای این طرح مشارکت دارند.

همتی با بیان اینکه روزانه بیش از ۶۵۰۰ نفر از مبادی مختلف وارد کشور می‌شوند، افزود: روزانه ۶ هزار مسافر نوروزی در مرز‌های رسمی کشور غربالگری می‌شوند.

وی افزود: امسال با توجه به کاهش سفر‌ها باید برای کنترل افرادی که مجبور هستند به کشورمان سفر کنند، کاری می‌کردیم، بنابراین تا امروز بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در مبادی ورودی کشور غربالگری شده‌اند که تعداد ۵ هزار مورد تست سریع و تعداد ۳۳۵۰ مورد تست PCR شده اند که تست ۳۰ نفر از آن‌ها مثبت بوده است و در قرنطیه به سر می‌برند.

278470