تشریح ۶ سال مقاومت مردم یمن به روایت آمار/ ۴۹۹ مورد حمله موشکی به تاسیسات نظامی عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی خبری به تشریح دستاوردهای شش ساله جنگ علیه این کشور پرداخت و اعلام کرد که ارتش در طول این سالها با ۴۹۹ موشک بالستیک تاسیسات نظامی عربستان و امارات را هدف قرار داده است.

تصویر تشریح ۶ سال مقاومت مردم یمن به روایت آمار/ ۴۹۹ مورد حمله موشکی به تاسیسات نظامی عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از شبکه خبری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری ضمن تشریح 6 سال مقاومت مردم یمن اعلام کرد: از زمان شروع تجاوز به یمن، بیش از 260 هزار حمله به این کشور انجام شده است.

وی افزود: هزار حمله از ابتدای سال 2021 جاری انجام شده است. دهها حمله رصد نشده است به ویژه طی سالهای 2015 و 2016.

حملات به غیرنظامیان و زیر ساخت‌های یمن

وی افزود: بر اثر این حملات دهها هزار نفر از یمنی‌ها شهید و زخمی شده و بخش اعظم روستاها و منازل، شهرها و راهها، مساجد و موسسات دولتی و خصوصی تخریب شده است.

مهمترین عملیات بازدارندگی مقاومت

سریع تاکید کرد: از مهمترین عملیات بازدارندگی عملیات نظامی در استان «الضالع» بود که عملیات نظامی گسترده اعلام نشده بود. 10 عملیات نظامی اعلام نشده است.

عملیات تک تیراندازان

وی گفت: 54025 عملیات تک تیرانداز در جبهه‌های مختلف از شروع جنگ انجام گرفته است که بیش از 2500 عملیات طی دو ماه گذشته انجام شده است. در جریان عملیات تک تیراندازان یمنی دهها مزدور از جمله سودانی و افسران ارتش عربستان کشته و زخمی شده‌اند.

عملیات یگان موشکی ارتش یمن

سریع بیان کرد: یگان موشکی بیش از 1348 عملیات انجام داده است که 1348 موشک بالستیک شلیک شده است. با 499 موشک بالستیک تاسیسات نظامی دشمن سعودی و دشمن اماراتی را هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: یگان موشکی 849 موشک بالستیک علیه مراکز تجمع، تاسیسات، مقرها و مراکز دشمن و مزدورانش در یمن انجام داده است. یگان موشکی طی دو ماه گذشته 54 موشک بالستیک به اهداف نظامی در عربستان شلیک کرده است.

عملیات پهپادی انصارالله

وی اظهار داشت: یگان توپخانه در عملیات خود از انواع توپ استفاده کرده است به علاوه موشکهایی از نوع زلزال با بیش از 10 هزار موشک استفاده کرده است. نیروهای پدافند هوایی یمن بیش از 1534 عملیات شامل هدف قرار دادن هواپیماهای جنگی و مجبور کردن آنها به فرار انجام داده است.

وی گفت: یگان پهپادی بیش از 12623 عملیات که 1150 عملیات هجومی بوده است و 11473 عملیات شناسایی ، انجام داده است. بیش از 572 عملیات ضد اهداف دشمن در خارج و 578 عملیات در داخل یمن علیه مزدوران بوده است.

سریع اظهار داشت: در اوایل سال جاری میلادی 1464 عملیات از سوی یگان پهپادی انجام شده است که 1340 عملیات شناسایی و 124 عملیات هجومی بوده است.

عملیات مشترک یگان موشکی و پهپادی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: عملیات مشترک میان یگان موشکی و پهپادی در راستای عملیات بنیان المرصوص انجام شده است و پایگاههای نظامی و تاسیسات حیاتی سعودی هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از بارزترین عملیات مشترک انجام شده میان یگان موشکی و پهپادی که به طور کامل اعلام نشده است در مورخه 19 مارس 2020 بوده است. عملیات مشترک در این تاریخ اهداف نظامی حساس در پایتخت عربستان با موشک‌های بالستیک و پهپادها انجام شد.

عملیات یگان مهندسی، یگان توپخانه و پدافند هوایی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: یگان مهندسی بیش از 10560 عملیات انجام داده است و استحکامات و تجهیزات و مراکز تجمع دشمن را هدف قرار داده است. نیروهای ضد زره بیش از 6385 عملیات انجام داده است که نفربرها و تجهیزات دشمن را هدف قرار داده است.

سریع گفت: یگان توپخانه بیش از 59852 عملیات انجام داده است که پشتیبانی بوده و حرکت دشمن را نشانه گرفته است که 638 عملیات با یگان پهپادی به طور مشترک انجام شده است.

سریع گفت: نیروهای پدافند هوایی بیش از 454 هواپیما اعم از جنگنده و هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و نیز بالگرد را هدف قرار داده است.

وی افزود: نیروی دریایی و دفاع ساحلی یمن عملیات هلی برن دشمن را دفع کرده است و کشتی‌هایی که به آبهای منطقه‌ای یمن وارد شده اند را توقیف کرده است. نیروی دریایی یمن بیش از 34 عملیات در هدف قرار دادن کشتی‌ها، ناوها، ناوچه‌ها و قایق‌های جنگی و نیز سکوها و تاسیسات دشمن انجام داده است.

آمار کشته‌های متجاوزان عربستان و امارات

وی تاکید کرد: از ابتدای جنگ بیش از 10400 نفر از عناصر و افسران ارتش سعودی کشته و زخمی شده‌اند. بیش از 400 نفر از عناصر و افسران ارتش عربستان از ابتدای سال جاری میلادی در عملیاتی که آنرا هنوز اعلام نکرده‌ایم و جزئیات آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد، کشته شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: تا مورخه 23 مارس 2020 خسارات دشمن اماراتی به 1240 کشته و زخمی رسید. بیش از 8634 کشته و زخمی در میان مزدوران سودانی بوده است که در این بین 4416 نفر کشته و 4218 تن دیگر زخمی بوده است.

سریع گفت: تلفات انسانی در میان ارتش های شرکت کننده در ائتلاف ضد یمن ثبت شده است که برخی از آنها از جنگ کنار کشیده و خساراتی به شرکت‌های امنیتی آنها وارد شده است.

وی گفت: تلفات و خسارات وارد شده به مزدوران و خائنین بیش از 226615 کشته و زخمی بوده است. دشمن طی روزهای گذشته به کشته شدن 18 هزار مزدور و زخمی شدن 50 هزار نفر در سال 2020 فقط در جبهه مأرب اذعان کرد.

سریع بیان کرد: بیش از 4700 کشته و زخمی در ماههای گذشته در میان خائنان و مزدوران ثبت شده است.

خسارت به تجهیزات نظامی دشمن

وی افزود: بیش از 14524 خودرو نظامی، نفربر، تانک و دیگر تجهیزات و سلاح از ابتدای جنگ منهدم و از کار افتاده است.

دستاوردهای موشکی و نظامی ارتش یمن

سریع گفت: هر یمنی به صنایع نظامی که شاهد تحول چشمگیر بوده است افتخار می‌کند و ما توان ساخت سلاح های سنگین، میان برد و سبک را داریم. موشک‌های جدیدی هست که هنوز رونمایی نشده است و نسل مختلف از پهپاد در عملیات پس از پشت سرگذاشتن مراحل آزمایشی مشارکت خواهد کرد. طی سالیان محاصره و جنگ نیروهای مسلح یمن موفقیت زیادی در صنایع نظامی به دست آورده و موفق به توسعه توان نظامی خود شده اند.
وی اظهار داشت: ما در سال ششم جنگ موفق به وارد کردن تجهیزات نظامی جدید در جبهه‌های جنگ پس از گذراندن مراحل آموزشی فشرده، شده‌ایم. دشمن باید بداند که سال هفتم شاهد پایداری بیشتر خواهد بود و عملیات‌های نظامی در کار خواهد بود که جز با توقف جنگ و محاصره تمام نخواهد شد.

تداوم عملیات نظامی دردناک

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: ما آمادگی خود را برای برداشتن هر گامی از سوی فرمانده انقلاب درباره بازدارندگی مشروع در واکنش به ادامه محاصره ملتمان اعلام می‌کنیم. آماده عملیات نظامی دردناک در انتقام قربانیان محاصره و شهیدان و زخمی شدگان و زیان دیدگان به شکل مستقیم و غیرمستقیم، هستیم.

وی گفت: دشمن سعودی در صورتی که جنگ را علیه یمن و ملت آن متوقف نکند، باید ضرابت نظامی بیشتری را در آینده انتظار داشته باشد. ما به انجام مسئولیت‌هایمان و مسئولیت در قبال ملت و کشور ادامه خواهیم داد و لحظه‌ای در روی آوردن به گامهای بیشتر برای آزادی اراضی یمن تردید نخواهیم کرد.

یحیی سریع تاکید کرد: ما از مواضع قبایل یمنی در همه مناطق تمجید می‌کنیم و نقش مهمی در نبرد آزادی و استقلال ایفا کردند. قبایل مأرب بخش جدانشدنی از قبایل یمن و ریشه دار هستند که در راس موضع مخالفت با دشمن و اشغالگران و مخالفت با مزدوران قرار دارند. ما به ملت بزرگوار یمن تاکید می‌کنیم که رفع رنج‌های ناشی از محاصره و جنگ در راس اولویت‌های نهاد نظامی است.

به دنبال گام‌های نظامی بزرگی هستیم

وی گفت: از این پس دشمن خواب خوش نخواهد داشت و رنگ آسایش نخواهد دید و تا زمانی که ملت ما رنج می‌برد، ضربات بسیار دردناک و شدید و بزرگ در راه است.

سریع گفت: پایداری ملت و نیروهای مسلح یمن طی شش سال زیر بمباران، ویرانی، قتل، محاصره ایجاب می‌کند که همه به مسئولیت خود عمل کنند. از فریب خوردگان و خائنان و مزدوران می خواهیم که موضع درست اتخاذ کنند و در کنار ملت و کشور خود قرار گیرند زیرا تداوم موضع خیانتکارانه تبعات وخیمی به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد ما به دنبال گامهای نظامی بزرگی هستیم که برای دشمن غافلگیرکننده خواهد بود و این در مسیر آزادسازی کشور و تحقق استقلال آن است.

278464