معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت ایلام:

نظارت فراگیر بر فرآیند کشتار و توزیع مرغ در استان

سعید شریفی گفت: نظارت بر تولید،کشتار و توزیع مرغ در ایلام تا بعد از کشتارگاه تحت نظارت و کنترل دقیق قرار گرفته و با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

تصویر نظارت فراگیر بر فرآیند کشتار و توزیع مرغ در استان

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، سعید شریفی؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان ایلام، اظهار داشت: نظارت بر تولید،کشتار و توزیع مرغ در ایلام تا بعد از کشتارگاه تحت نظارت و کنترل دقیق قرار گرفته و با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان ایلام گفت: این اقدام و تشدید نظارت در راستای مصوبات کارگروه تامین مایحتاج عمومی مردم بوده و به صورت مکتوب به اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی جهت برنامه‌ریزی‌ در خصوص نحوه توزیع مرغ اعلام شده است.

وی محدودیت در توزیع مرغ کشتار روز برای هر نفر، عدم قطعه‌بندی مرغ تحویلی توسط واحدهای تحت پوشش، تهیه پرینت پوز موجود در واحد صنفی را از موارد مورد نظر در تشدید نظارت بر بازار مرغ در آغازین روزهای سال 1400 عنوان کرد و افزود: واحدهای تحت پوشش موظف هستند تا مستندات توزیع و همچنین لیست توزیع عاملان عمده و خرده را به معاونت بازرسی و نظارت به صورت روزانه ارائه دهند تا رصد کامل تولید، توزیع و رسیدن به دست مصرف کننده مورد نظارت و رصد بازرسان قرار گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان ایلام به نحوه توزیع مرغ کشتار روز در استان اشاره کرد و گفت: توزیع مرغ به نحوی است که مرغ کشتار روز به واحدهای دارای پروانه کسب از اتحادیه صنفی تحویل داده می‌شود.

شریفی در ادامه تصریح کرد: نظارت بر بازار و مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین مایحتاج مردم در ایلام به جد در حال انجام و شبانه روز رصد و بازرسی و بررسی می‌شود و این رصد و بازدید و بازرسی فراگیر بوده و تمام صنوف را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: ‌در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف صنفی برای واحدهای متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل و همچنین فرد یا افراد خاطی و مخل در فرایند توزیع مرغ کشتار روز به دستگاه قضایی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

منبع: تسنیم

278412