امام جمعه یزد در پیام تبریک نوروزی تاکید کرد؛

مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند/امید به حاکمیت اسلام در جهان در سال مهدوی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به میلاد امام زمان(عج) در ابتدا و انتهای سال 1400 گفت: امیدواریم در این سال مهدوی، شاهد حاکمیت اسلام در جهان باشیم.
تصویر مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند/امید به حاکمیت اسلام در جهان در سال مهدوی

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله محمدرضا ناصری در پیام تبریک سال نو ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی(عج) و فرا رسیدن سال نو و مصادف شدن سال 1400 با ماه مبارک شعبان گفت: در ایام مبارکی هستیم و ماه شعبان و سال جدید با هم مصادف شده که این ایام را به همه مومنان و مردم استان یزد تبریک می گوییم.

وی اظهار داشت: امیدواریم خدای متعال این سال را بر همه ما مبارک گرداند و آثار سوء این ویروس را از جامعه برطرف کند و مردم سالی خوب، پر برکت همراه با صلح و صفا و صمیمیت را آغاز کنند.

ناصری با اشاره به دعای لحظه تحویل سال عنوان کرد: باید از خدایی که انقلاب قلب‌ها و محبت‌ها، عزت‌ها، شرافت‌ها و کرامت‌ها در دست اوست بخواهیم تا بینش ما را افزایش دهد و دین ما را والا بدارد و نگاه ما را عمیق کند و ما را در پیشرفت زندگی و حرکت به سوی تکامل یاری کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: دنیا دنیای تحول است و انسان نیز همیشه در حال تحول است و خوشحالیم که خداوند متعال نعمت عمر و سلامتی را بر ما ارزانی داشت تا سال جدید دیگری را ببینیم و گرچه بسیاری از دوستان و آشنایان و اقوام به واسطه ویروس کرونا این امکان را پیدا نکردند.

وی افزود: در کنار شکر نعمت، باید نگرانی داشته باشیم که یک سال دیگر گذشت و یک سال از یخ عمر آب شد و یک سال از عمر ما در دنیا کم شد بنابراین باید برای جبران کمبودهای گذشته برنامه ریزی کنیم .

ناصری با اشاره به اینکه خلقت انسان هدف دارد و هدف زندگی، طی کردن مسیر کمال است، گفت: هدف و مسیر زندگی برای بسیاری از انسان‌ها فراموش شده و باید نسبت به این موضوع دقت نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال همه نعمت‌ها و آسمان و زمین و ستارگان و فصل‌ها را برای آسایش ما خلق کرده و برای زندگی انسان این همه هنر به کار برده بنابراین باید مراقب باشیم تا نعمت های خدا را از ضایع نکنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امسال سال مبارکی است زیرا 9 فروردین و 28 اسفند آن، مصادف با نیمه شعبان است و دو ولادت حضرت مهدی(عج) را در این سال داریم، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که در این سال عنایت و لطف خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) شامل حالمان شود و شاهد حاکمیت اسلام در جهان باشیم.

وی افزود: همه باید به فکر یکدیگر باشیم و در مسیر کمال قرار بگیریم و هرگز در این مسیر متوقف نشویم تا هم از نظر علم و تقوا و هم از نظر عدالت گستری پیشرفت کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مسافران نوروزی در یزد تاکید کرد: مسافران رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند تا شاهد خیز مجدد کرونا نباشیم و تا حد امکان از سفر خودداری کنند و مردم یزد نیز دید و بازدیدها را کاهش دهند و آن را به زمان مناسب تری موکول کنند تا بتوانیم این بیماری منحوس را تحت کنترل درآوریم.

وی همچنین بر رعایت حرمت مردم شهر دارالعباده توسط گردشگران تاکید کرد و گفت: یزد شهر فرهنگ است و مردم یزد فرهنگ دینی قوی دارند که امیدواریم گردشگران آن را مراعات کرده و آداب اخلاق اسلامی را رعایت کنند تا همگان از این سفرها خاطره خوشی داشته باشند..

انتهای پیام/

278404