عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

بهانه تراشی وزارت صمت برای عدم نظارت بر توزیع در بازار

وظیفه واردات، نهاده‌های کشاورزی، صادرات و مدیریت محصولات کشاورزی بر عهده وزارت کشاورزی بوده و به وزارت صمت منتقل شده و سبب ایجاد مشکلاتی شده است. وزارت صمت معتقد است که قوانین یا اهرم‌های خاصی برای اجرای این موضوع نداریم که البته این مسئله قابل قبول نیست.
تصویر بهانه تراشی وزارت صمت برای عدم نظارت بر توزیع در بازار

ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تداخل مسئولیت‌ها بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشاورزی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که عدم قانون انتزاع یا قانون تمرکز که وظیفه واردات، نهاده‌های کشاورزی، صادرات و مدیریت محصولات کشاورزی بر عهده وزارت کشاورزی بوده و به وزارت صمت منتقل شده و سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

اعظمی ادامه داد: وزارت صمت معتقد است که قوانین یا اهرم‌های خاصی برای اجرای این موضوع نداریم که البته این مسئله قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که وزارت صمت و دولت در حال به پایان رساندن سال هشتم خود هستند از این رو باید حداقل ۴ ماه قبل از اسفند ماه اقدام به خرید میوه شب عید مردم از جمله مرکبات و سیب درختی می‌کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نظارت بر توزیع در بازار بسیار ضعیف است که نتیجه اقدامات وزارت صمت است.

ذبیح الله اعظمی در پایان گفت: نظارت بر بازار بسیار حائز اهمیت است در نتیجه ابتدا باید مشکلات مردم را حل کنیم سپس به وظایف وزارت کشاورزی، جهاد کشاورزی، وزارت صمت و این‌که به وجود وزارت بازرگانی نیاز هست یا خیر در آینده رسیدگی خواهیم کرد.

278372