صرفه‌جویی ۳۵۰ مگاواتی برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان عنوان کرد: رعایت الگوی مصرف برق از سوی مشترکان در خوزستان و مدیریت مصرف با کاهش ساعت اداری در سال ۱۳۹۹ ، باعث شد تا ۳۵۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

تصویر صرفه‌جویی ۳۵۰ مگاواتی برق در خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، علی خدری بیان کرد: با اجرای پویش الف_ ب_ ایران، امسال برق رسانی به ۴۲ روستای خوزستان با جمعیتی بالغ بر ۴۶۶ خانوار و اعتبار ۳۷۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و با ظرفیت سه هزار و ۷۵ کیلوولت ترانسفورماتور تحقق پیدا کرد که بالاترین عملکرد برق رسانی به روستاها در کشور است.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در بخش خدمات الکترونیکی نیز اقدامات چشمگیری را داشته به گونه‌ای که ۱۰۰درصد خدمات مورد نیاز مشترکان را غیرحضوری ارایه داده که در این شاخص رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: از آنجا که "مرکز اتفاقات" شهرستان‌ها به عنوان بازوی اجرایی در عملیات تعمیر و نگهداری شبکه، به هنگام بروز خاموشی، نقش تعیین کننده‌ای دارند لذا این شرکت طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات را در کل استان اجرایی کرد و ثبت خرابی و خاموشی شبکه از طریق گوشی تلفن همراه با (اپلیکیشن برق من)، میز خدمت غیر حضوری، و پاسخگویی هوشمند از طریق سامانه ۱۲۱، باعث حضور نیافتن شهروندان و مشترکان در شرکت شد که رضایتمندی و ارتباط ۲ سویه حاصل آن بود.

خدری ادامه داد: شرکت توزیع برق خوزستان با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه در بخش خانگی، "طرح برق امید" را اجرایی کرد که با اجرای این طرح از اول آذر ۱۳۹۹ تا پایان سال، ۲۵ درصد مشترکان مشمول طرح برق امید شدند.

"طرح برق امید" طرح کاهش مصرف بهینه برق در بخش خانگی است.در این طرح مشترکان به سه دسته کم مصرف ، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد از مشترکان خوزستانی در رده کم مصرف، ۴۸ درصد خوش مصرف و ۲۸درصد پر مصرف هستند، افزود: بخشی از مشترکان خوش مصرف بین ۴۰۰ تا سه هزار کیلو وات ماهانه، تنها با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، از دسته خوش مصرف به کم مصرف وارد خواهند شد و از تعرفه برق مشترکان خوش مصرف بهره‌مند می‌شوند.

۵۸۶ پروژه برق رسانی در خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: امسال ۵۸۶ پروژه در سال ۱۳۹۹ در قالب ۳۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۴۲۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۷۵۱ ترانسفورماتور، ۳۷ کیلومتر شبکه روشنایی و ۱۰ هزار و ۵۲۱ چراغ روشنایی در حوزه کاهش تلفات، اصلاح و بهینه سازی شهری و روستایی، تامین برق شهری _ روستایی و مسکن مهر، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق، نیرورسانی، قدرت مانور، فیدرخروجی، توسعه و بهینه سازی شبکه، توسعه روستایی و اصلاح و بهینه روشنایی معابر، عملیاتی شد که ۵۰ درصد از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و ۵۰ درصد با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اقدام است.

وی ادامه داد: شبکه برق رسانی زیرپوشش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، ۳۴ هزار کیلومتر است که به یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک خدمات می‌دهد که نسبت به پارسال هفت درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط سخت کرونایی، سال سختی برای صنعت برق کشور بود و تامین برق کشور در این شرایط خاص از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار بود، اما با وجود این مشکلات مجموعه صنعت برق کشور توانست با همکاری شایسته مردم استان ، تابستان را که به دلیل گرما و زمستان را که به دلیل تامین سوخت نیروگاه‌ها که در پیک قرار داشتیم، با کمترین مشکل پشت سر بگذارد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

منبع: ایرنا

278252