به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی با تأکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، اظهار کرد: بر این اساس 50 هزار دستگاه باید در کارخانههای داخلی، تولید شود و در اختیار رانندگان و شرکتها قرار گیرد.
وی با انتقاد از تعللهایی که در واردات کامیون به کشور صورت گرفته است، افزود: به دلیل این کوتاهیها مردم آسیب دیدند؛ اما امروز به صورت نمادین یکی از خودروها پلاک شد و امیدواریم که این امر سریعتر انجام شود.
وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع برای ورود کامیونهای جدید به ناوگان حمل و نقل کشور، تصریح کرد: کسانی که استاد مانع تراشی هستند، خدا هدایت شان کند که دست از مانع تراشی بردارند و تسهیل کننده کار باشند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عبور و مرور کامیون بالای 40 سال در جادهها، هم باعث کاهش بهرهوری و ایمنی و هم بهرهوری میشود و هم راننده آسیب میبیند و از سوی دیگر افزایش هزینهها، آلایندگیها و مصرف سوخت را در بردارد.باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم میشود هر چه سریعتر نوسازی شود.
اسلامی با بیان اینکه مینی بوس، فرسودهترین ناوگان حمل و نقل کشور است، یادآور شد: قشر ضعیفی از جامعه از ناوگان مینیبوسرانی استفاده میکنند و نباید معدل سنی مینی بوسها 24 سال باشد.باید شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند هم ون و هم مینی بوسهای باکیفیت تولید کنند.
وی گفت: به هیچ وجه اجازه نمیدهیم که آن چه برای کارخانه در تولید کامیون، اتوبوس و مینی بوس سود دارد انجام شود بلکه باید آن چه دارای مزیت است کارخانهها تولید کنند.کارخانهها حق ندارند ماشینی را انتخاب و وارد کنند که برای آنها، سود بیشتری دارد و ما به هیچ وجه این را نمیپذیریم.