رونمایی از برنامه های صداوسیمای لرستان در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شد

شبکه افلاک برنامه «شادیانه» را در قالب نمایش‌های طنز هر روز ساعت ۱۲ به مدت یک ساعت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا پولادوند و همچنین برنامه» نسیم آبادی» را با حال و هوای نوروزی باهدف معرفی روستاهای استان به‌عنوان مناطق گردشگری و تفریحی ساعت 20 هر روز پخش می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، معاون مدیرکل صدا وسیمای مرکز لرستان در نشست مشترک با خبرنگاران گفت: طرح و برنامه دو بخش سیمای استانی و رادیو لرستان در نوروز ۱۴۰۰ به این شرح است:

سیمای مرکز لرستان نوروز ۱۴۰۰ را با ویژه‌برنامه تحویل سال با عنوان «وایَک» آغازمی کند، این برنامه در روز ۳۰ اسفند ۹۹ ساعت ۱۰ صبح به مدت ۴ ساعت به‌صورت زنده پخش می‌شود. مسابقه نوروزی، اجرای زنده موسیقی محلی، پخش موزیکال‌های طنز و شاد، نمایش طنز، پخش تصاویر ارسالی از مخاطبین، گزارش از گلزار شهدا و شهدای مدافع سلامت، ارتباط با کارشناسان هواشناسی و پلیس‌راه، مسئولین ستاد مبارزه با کرونا و مسئولین گردشگری استان، پیام‌های کرونایی در حوزه سلامت، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و گزارش‌های مردمی و ارتباط زنده با استودیوی بروجرد ازجمله آیتم‌های این برنامه هستند.

برنامه «وایَک»، ویژه‌برنامه شبانه‌ی نوروز ۱۴۰۰ شبکه افلاک است که به تهیه‌کنندگی فرزاد پیرداده از اول تا پانزدهم فروردین هر شب به مدت ۶۰ دقیقه به‌صورت زنده ساعت ۲۱ به روی آنتن می‌رود. عوامل این برنامه تلاش می‌کنند با پخش آیتم‌هایی مانند نمایش‌های جذاب طنز، مسابقه نوروزی، گزارش‌های مردمی، موسیقی تصویری‌های محلی، ارتباط با کارشناسان هواشناسی و پلیس‌راه و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و مسئولین گردشگری استان، اوقات خوبی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

همچنین شبکه افلاک برنامه «شادیانه» را در قالب نمایش‌های طنز هر روز ساعت ۱۲ به مدت یک ساعت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا پولادوند و همچنین برنامه» نسیم آبادی» را با حال و هوای نوروزی باهدف معرفی روستاهای استان به‌عنوان مناطق گردشگری و تفریحی ساعت 20 هر روز پخش می‌کند.

سریال « طنز بِناری»به تهیه‌کنندگی «سید نوری موسوی» و کارگردانی «احمد نیک کار» از تولیدات جدید سیمای مرکز لرستان است که در این ایام، شادی را به خانه هم استانی‌ها می‌آورد. این سریال که در قالب ماجرایی جذاب و کمیک به طرح مباحث اجتماعی نظیر بیکاری، قاچاق کالا، مشکلات پیش روی تولید داخلی و ارثیه بانوان می‌پردازد؛ در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، ساعت ۲۳ هر شب در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه افلاک لرستان پخش می‌شود.

یکی از مجموعه‌های انیمیشنی که در ایام نوروز ۱۴۰۰ از شبکه افلاک لرستان پخش می‌شود، انیمیشن «عامو چَرچی» است که در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای، با موضوعات بومی و محلی و با تکنیک سه‌بعدی در واحد انیمیشن صدا و سیمای مرکز لرستان تولید شده است و سری اول این مجموعه موفق، بارها از شبکه پویا پخش شده است و مجموعه دیگر، انیمیشن «جنگل بیشه» در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای با موضوعات آموزشی و تربیتی کودکان از زبان حیوانات در راستای حفظ محیط زیست است که تهیه‌کننده این مجموعه فرامرز شکاری و کارگردان آن محسن درویشی می‌باشند.

همچنین گروه کودک شبکه افلاک در تعطیلات نوروز برنامه عروسکی جذابی به نام «چی باد» را به تهیه‌کنندگی امیرمحمد یمینی و نویسندگی و کارگردانی احمد نیک کار، در 13 قسمت 12 دقیقه‌ای با موضوع آشنایی کودکان با جاذبه‌های گردشگری لرستان و کشورمان پخش خواهد کرد. پخش 13 فیلم سینمایی خارجی و ایرانی انتخاب‌شده از بهترین‌های سینمای ایران وجهان، مجموعه شکرستان در ۲۰ قسمت، مجموعه سریال گروه پلیس، سریال« نون خ2» فدر ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای،۱۳ فیلم سینمایی انیمیشن، پخش مستندهایی مانند: چهارسوی علم، ایرانگرد، نوروزنامه، مستندهای تولیدات مراکز سایر استان ها و پخش میان برنامه ها و نماهنگهای متنوع و همچنین پخش موسیقی و تصویرهای محلی برای معرفی جاذبه های دیدنی و گردشگری استان ازجمله تلاشهای همکاران مادرواحد تامین و پخش شبکه افلاک برای فراهم آوردن لحظات خوشی برای مخاطبان این شبکه محبوب است.

268060