محقق شدن حقوق عامه به واسطه مطالبه‌گری اصحاب ‌رسانه

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دغدغه دادسرا فراهم‌سازی حداکثر رضایت‌مندی مردم است عنوان کرد: یکی از وظایف دستگاه قضا حقوق عامه است که به واسطه بازوانی مانند مطالبه‌گری اصحاب ‌رسانه محقق می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، مهدی شمس‌آبادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه همه ما خدمتی انجام می‌دهیم تا مخلوق خداوند از ما راضی باشند اظهارداشت: خدمت در سیستان و بلوچستان نعمت بوده و به واسطه این نعمت ما در کسوت قضا بسیاری از دغدغه‌هایی مردم را از مسوولان مطالبه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در استانی قرار داریم که مردمانش مستحق خدمت‌اند افزود: هر چه قدر تلاش کنیم باز هم کم بوده و خداوند به واسطه این تلاش‌ها به همه پاداش خواهد داد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیشترین خدمت در تلاش برای رفع گرفتاری مردم گذاشته شود تصریح کرد: دغدغه نخست ما این بوده که رضایت و کرامت ارباب رجوع حفظ شود از این‌رو همدلی و ارتباط دوستانه با همکاران دادسرا برقرار شد.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار مورد از پرونده‌های معوق در ۶ ماه کسر و بیش از پنج شعبه آمار زیر ۱۰۰ پرونده داشته‌اند خاطرنشان کرد: این موضوع ۲ مزیت دارد ابتدا حاشیه‌های پرونده‌ها و دوم نارضایتی ارباب رجوع کاهش می یابد که در هر صورت رفت‌وآمد به دادسرا کم می شود.

شمس‌آبادی با اشاره به اینکه آمار مراجعه به دادسرا کاهش یافته است بیان کرد: کاهش مراجعات سبب بالارفتن کیفیت کار همکاران در دادسرا و رسیدگی سریعتر به پرونده ها شده است.

وی با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه بر توجه ویژه به پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کردند، گفت: سعی داشته‌ایم پرونده‌های کثیر شاکی به حداقل ممکن برسند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه هر جا مطالبه‌گری و نظارت کم باشد آسیب‌ها بیشتر است افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی و صنوف ملزم به افزایش نظارت‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه در همه مواردی که آسیب وجود داشته و مردم دغدغه‌مند بودند ورود پیدا کرده‌ایم تصریح کرد: در جاهایی که آسیب‌ها زیاد است نظارت‌ها کم و ترک فعل‌های مدیران وجود دارد.

شمس آبادی با اشاره به اینکه دغدغه ما این بوده که در راستای حقوق عامه نظارت ویژه داشته باشیم بیان کرد: در حوزه کارخانه‌هایی که کارگر داشته و مطالبات مالی‌شان زیاد بوده ورود کرده و بانک حق تعطیلی این کارخانه‌ها را ندارد.

دادیار حقوق عامه دادگاه عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۴۰ مورد اقدام موثر از سوی دادستانی در بحث حقوق عامه در مدت کمتر از سه ماه انجام شده است.

ابوالفضل احمدزاده با بیان اینکه خیلی از مواردی که ورود کرده ایم و مردم نتیجه آن را دیدند وظیفه ذاتی ما نبوده است افزود: هر کدام از مواردی که ما ورود پیدا کرده‌ایم باید نتیجه مطلوب دهد ولی لازمه این نتایج مطلوب آگاهی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود است.

منبع: ایرنا

258029

مطالب مرتبط