پرسون در گزارشی تحلیلی بررسی می کند؛

شوک بزرگ واکسن کرونا به دنیای ورزش

دو روز از مرگ بوکسور مشهور آمریکایی به نام ماروین هاگلر می گذرد. او در پی تزریق واکسن کرونا دچار عوارض شدیدی شد و سپس درگذشت.

به گزارش سایت خبری پرسون، ماروین 66 ساله روزهایی طلایی در دهه 80 میلادی داشت. او افتخارات زیادی در بوکس به دست آورد و نامی جاودان از خود بر جای گذاشت.

مایک تایسون و دیگر چهره های سرشناس دنیای بوکس یکی پس از دیگری بابت درگذشت او پیام هایی جداگانه منتشر کردند و تاثر خود را نشان دادند.

این بوکسور آمریکایی توانست در ۶۷ مبارزه حرفه‌ای خود ۶۲ برد را به‌دست آورد که ۵۲ مسابقه را با ناک اوت برنده شد. حدود ۱۰ سال پس از پایان بوکس، هاگلر در سال ۱۹۹۷ وارد صنعت فیلم شد و در چند فیلم سینمایی حضور داشت.

علت درگذشت او هنوز مشخص نیست ، البته این ادعایی است که برخی از رسانه های آمریکایی دارند اما ماجرا چیز دیگری است...

واکسن کرونا؛ علت مرگ؟

علت مرگ ماروین هاگلر تزریق واکسن کرونا و عوارض شدید آن عنوان شده است. گفته می شود که این بوکسور 66 ساله در پی تزریق این واکسن به شدت دچار عوارض شده و سپس جان خود را از دست داده است. جزئیات و حتی صحت و سقم این مسئله مشخص نیست اما بسیاری از رسانه ها درگذشت او به دلیل تزریق واکسن کرونا را قطعی می دانند و هشداری بزرگ برای جهان ورزش تلقی می کنند.

به دنبال درگذشت هاگلر یک موسسه تحقیقاتی در تگزاس آمریکا اقداماتی اساسی برای شناسایی ریشه های عوارض واکسن کرونا آغاز کرد. هدف این مطالعه تحقیقاتی این است که راهکارهایی برای تولید واکسن بدون عوارض پیدا کند.

به این ترتیب هاگلر حتی بعد از مرگ هم تاثیر گذار بود. اما حتی اگر این تحقیقات به نتیجه ای برسد نمی توان از خطر بزرگ بالقوه واکسن کرونا برای المپیک گذشت.

قرار است تزریق واکسن کرونا به ورزشکاران شرکت کننده در المپیک پیش رو به طور جدی دنبال شود. نکند فاجعه دیگری مثل این در راه باشد؟

عوارض یک واکسن خطرناک

کرونا از ابتدای همه گیری تا امروز دوشنبه پانزدهم مارس بیش از 120 میلیون نفر را مبتلا کرده و جان بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر را گرفته است.

از همان ماه های آغاز پاندمی تلاش های زیادی برای ساخت واکسن کرونا از سوی شرکت های داروسازی دنیا آغاز شد که نتیجه اش مدرنا، فایزر، آکسفورد، کوواکس، اسپوتنیک و ... بود.

بر طبق سلسله گزارش هایی که به طور مرتب در نشریات مختلف منتشر می شود واکسن کرونا عوارض مختلفی داشته است.

امروز اخبار فراوانی در رابطه با خطر آمبولی ریه در پی تزریق واکسن کرونای آکسفورد که شرکت آسترازنکا ساخته منتشر شد. تزریق این واکسن در برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، هلند، دانمارک، ایرلند، لتونی و .... ممنوع شده است. در واقع فعلا تعلیق شده تا بعدا تحقیقات بیشتری بر روی آن صورت بگیرد.

تحقیقات دیگر حاکی از آن است که موارد فوتی بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر نیز قابل توجه بوده اند. اکنون هم که حرف از عوارض شدید واکسن کرونای روس هاست.

قرار است واکسن در ابعاد گسترده به ورزشکاران تزریق شود، به خصوص در المپیک. شاید تزریق به ورزشکاران ثابت کند که تجدیدنظری اساسی برای نحوه ساخت این واکسن ها باید در کار باشد در غیراینصورت...

258002