وزارت شعار ایجاد کنیم

با تشکیل وزارت شعار، فرق میان شعار و واقعیت، به طور کامل مشخص می شود. مردم و مسوولان می دانند کدام بخش از سخنان و عملکردها، شعاری و کدام بخش، واقعیت است.

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا غبیشاوی در یادداشتی نوشت:

پیشنهاد می شود وزارت شعار ایجاد شود. این اقدام فواید زیادی خواهد داشت از جمله این که:

1- یک وزیر و یک وزارتخانه مشغول شعار دادن می‌شود و بقیه در دولت، شعار دادن را رها می‌کنند و به کار و فعالیت اصلی خود می‌پردازند.

2- مردم به صورت شفاف می‌دانند که سخنان و عملکرد وزیر و وزارت شعار، شعاری است. درنتیجه انتظاری هم فراتر از شعار از این وزیر و وزارتخانه نخواهند داشت زیرا می دانند آنچه گفته و انجام می‌شود شعار است و قرار نیست واقعیت پیدا کند.

3-دیگر وزیران و وزارتخانه‌ها و مسوولان در دولت هم این سخنان را باور نمی‌کنند و می دانند آنها صرفا شعار است. از تکیه و برنامه ریزی و جدی گرفتن این سخنان خودداری می کنند.

4- فرق میان شعار و واقعیت، به طور کامل مشخص می‌شود. مردم و مسوولان می‌دانند کدام بخش از سخنان و عملکردها، شعاری و کدام بخش، واقعیت است.

5- سخنان وزیر شعار و مسوولان این وزارتخانه می تواند باعث سرگرمی مردم و مسوولان شود. این سخنان نه باعث توهم و قدرت کاذب می شود و نه ناامیدی و نارضایتی.

6- می توان نیروهای ناکارآمدی که فقط می توانند سخنان بی منطق و شعاری بزنند را به این وزارتخانه فرستاد و دیگر سازمان ها و وزارتخانه‌ها را از دست آنها راحت کرد.

7- می توان بیان خبرهای جعلی و غیر واقعی یا حتی تولید این نوع از خبرها را به وزیر و وزارت شعار سپرد.

8- کشورهای خارجی و مقامات خارجی و بین‌المللی نیز با توجه و تمرکز بر سخنان وزیر شعار، می توانند تشخیص دهند که کدام سخنان شعاری و کدام بخش، واقعی و جدی هستند. در نتیجه از بروز مشکل و سوء تفاهم، جلوگیری خواهد شد.

همچنین در صورت انتقاد و اعتراض مسوولان خارجی، مسوولان داخلی می توان به راحتی توجیه کرد که این سخنان، مربوط به وزیر شعار است.

9- با فعال شدن وزیر و وزارت شعار، می توان انتظار داشت شمار زیادی از افرادی که در زمینه شعار دادن و سخنان تخیلی و توهمی استعداد دارند به این وزارتخانه جذب شوند. در نتیجه هم هزینه‌ها برای شعار دادن و سخنان غیرمنطقی و توهمی در یک جا متمرکز می شود و هم افرادی با این ویژگی دیگر در سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌ها نخواهند بود و می توانند به راحتی به وزارت شعار منتقل شوند و مانع عملکرد و سخنان واقعی دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نخواهند بود.

10 - با افزایش فعالیت وزارت شعار، مرکزی برای پرورش قدرت تخیل مردم هم ایجاد می‌شود که این اتفاق خوبی است.

منبع: عصر ایران

257982