بررسی عملکرد امتیازی تیم های لیگ برتری در پرسون؛

امتیازهایی که گرفتند و نگرفتند

چهارشنبه این هفته آخرین مسابقات سال 99 در لیگ برتر برگزار می شود و مابقی لیگ بیستم در 1400 برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش از اینکه سال جدید آغاز شود نگاهی به امتیازهای تیم های لیگ برتری انداخته ایم. هر کدام چقدر گرفتند؟ از حداکثر امتیازات ممکن برای هر تیم درصد آن را به دست آوردیم و سپس محاسبه کردیم که هر تیمی چقدر به دست آورده است.

پرسپولیس: تیمی که می خواهد برای پنجمین بار قهرمان رقابت های لیگ برتر شود چه در چنته دارد؟ پرسپولیس 66.67 درصد از کل امتیازات را به دست آورده است. پرسپولیس که در هفته هجدهم با نفت مسجدسلیمان مسابقه دارند تا الان 34 امتیاز گرفته اند.

*سپاهان: زردپوشان اصفهانی شرایطی مشابه پرسپولیس دارند اما با تفاضل کمتر به رده دوم رفتند. آنها هم از 17 بازی که در حداکثر حالت ممکن 51 امتیاز داشت 34 امتیاز کسب کردند و به عنوان تیم دوم جدول 66.67 درصد از کل امتیازات را به دست آوردند.

* استقلال: آبی پوشان پایتخت ۵۸.۸۲ درصد از کل امتیازات را به دست آوردند. در حالی که فقط یک بازی دیگر تا پایان سال 1399 دارند 30 امتیاز به دست آوردند. باز هم اگر بخواهیم به استاندارد کسب امتیاز در تیم های اروپایی مراجعه کنیم و مقایسه را انجام بدهیم متوجه می شویم که استقلال به عنوان تیم سوم جدول حداقل 12 درصد کمتر دارد.

*فولاد: شاگردان جواد نکونام هم از حداکثر امتیازات ممکن که عدد 51 است فقط 26 امتیاز گرفتند که به معنای کسب ۵۰.۹۸ درصد است. فولادی ها چهارمند و این مقدار امتیاز برای یک تیم رده چهارمی کم است.

*تراکتور: تیم تبریزی همانند فولاد 26 امتیازی است و با تفاضل گل کمتر یک پله پایین تر قرار دارد. آنها هم مانند فولاد ۵۰.۹۸ درصد از کل امتیازات ممکن را به دست آورده اند.

*صنعت نفت آبادان: نماینده آبادان با 24 امتیاز ششم جدول است. ۴۷.۰۶ درصد از حداکثر امتیازات ممکن را گرفته اند.

*مس رفسنجان: تیم هفتم جدول که البته با صنعت نفت هم امتیاز است و تفاضل گل رتبه آنها را یک پله متفاوت کرده است. آنها هم ۴۷.۰۶ درصد از کل امتیازات را کسب کرده اند.

*گل گهرسیرجان: شاگردان امیرقلعه نویی تا اینجای فصل 23 امتیاز گرفته اند و رتبه هشتم را اشغال کرده اند. به این ترتیب تیم تحت هدایت قلعه نویی فقط ۴۵.۱ درصد از حداکثر امتیازات را جمع آوری کرده است.

*آلومینیوم اراک: تیم نهم جدول هم مانند گل گهر 23 امتیازی است و این یعنی اینکه آنها هم ۴۵.۱ درصد از حداکثر امتیاز را کسب کرده اند.

*شهرخودرو: تیم تحت هدایت مهدی رحمتی در زمینه امتیاز گرفتن چندان موفق نبوده است. کسب ۴۳.۱۴ درصد از 100 امتیازات چندان خوب به نظر نمی رسد.

*پیکان: تیم شماره یازده لیگ برتر فوتبال ایران 21 امتیاز دارد. این تیم از 100 درصد امتیازی که داشته ۴۱.۱۸ درصد را گرفته است.

*نفت مسجدسلیمان: ۳۹.۲۲ درصد. این عددی است که تلاش نفتی ها برای کسب امتیاز در لیگ بیستم را نشان می دهد. آنها با 20 امتیاز رتبه دوازدهم جدول را در اختیار دارند.

*سایپا: هر چقدر به پایین جدول نزدیک تر می شویم اوضاع بدتر می شود. ۳۵.۲۹ درصد از کل امتیازات لیگ برتر تا این هفته از سوی نارنجی پوشان سایپا به دست آمده است.

*ذوب آهن: تیم بحران زده ذوب آهن اصفهان برخلاف همشهری خود اوضاع خیلی بدی در این فصل دارد و حتی می تواند به خطر سقوط هم نزدیک شود. این تیم ۲۷.۴۵ درصد از کل امتیازات لیگ برتری را به دست آورده است. این تیم چهاردهم است.

*نساجی مازندران: تیمی که با 10 امتیاز رتبه پانزدهم جدول را به خود اختصاص داد و قطعا یکی از کاندیداهای اصلی سقوط است تا این هفته فقط ۱۹.۶۱ درصد از کل امتیازات را به دست آورده است.

*ماشین سازی تبریز: قعرنشین جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران که تقریبا باید سقوطش را حتمی بدانیم در فاصله برگزاری فقط یک بازی دیگر تا پایان سال 1399 فقط 9 امتیاز گرفته و تیم قعرنشین است. این تیم فقط ۱۷.۶۵ درصد از حداکثر امتیاز ممکن را کسب کرده است.

257934