خونریزی مغزی بازیگر «شب های برره»

حسن شکوهی درباره عارضه خونریزی مغزی خود گفت: خدا را شکر می‌کنم الان در سلامت کامل به سر می‌برم. این عارضه چند صباحی بعد از تولید سریال به کجا چنین شتابان به سراغم آمد. نمی‌دانم چطور شد؛ از سردردهای شدید شروع شد تا اینکه حتی چشمانم تار می دید با قدرت حفظ تعادل خود را نداشتم.

به گزارش سایت خبری پرسون، این شب‌ها که تلویزیون سریال "نقطه‌چین" پخش می‌کند یا چندی پیش تکرار سریال "به کجا چنین شتابان" ابوالقاسم طالبی روی آنتن رفت، یادِ حسن شکوهی زنده شد. هنرمندی که در بسیاری از کارهای تلویزیونی و سینمایی هم او را به عنوان بازیگر می‌شناسیم و هم مدیر تولید و تهیه‌کننده. قدیمی‌ترها او را با کار "توکیو بدون توقف" و "عینک دودی" به یاد می‌آورند و تلویزیونی‌ها هم به سریال "به کجا چنین شتابان"، "روز رفتن"، "پاورچین"، "نقطه‌چین" و "شب‌های برره" می‌شناسند.

چند سالی می‌گذرد که از او در تلویزیون و سینما خبری نیست؛ وقتی با او همکلام شدیم متوجه شدیم که چند صباحی بعد از سریال "به کجا چنین شتابان" دچار عارضه می‌شود و گذراندن دوران نقاهت در بیمارستان و منزل، او را از فضای فیلم و سریال دور می‌کند. دورانی که حدوداً ۶ سال به طول می‌انجامد و از ابتدای امسال، بعد از مدت‌ها به سراغِ پروانه ساخت فیلم سینمایی رفته که از ابتدای سال ۱۴۰۰ وارد چرخه تولید شود.

ماجرای خونریزی مغزی و دوران نقاهت از چه قرار است؟ این سؤالی بود که از حسن شکوهی پرسیدم و او چنین پاسخ داد: "خدا را شکر می‌کنم الان در سلامت کامل به سر می‌برم. این عارضه چند صباحی بعد از تولید سریال "به کجا چنین شتابان" به سراغم آمد؛ خودم هم نمی‌دانم چطور شد؛ از سردردهای شدید شروع شد تا اینکه حتی چشمانم تار می دید با قدرت حفظ تعادل خود را نداشتم به طوریکه توان حضور در تمرینات باشگاه هنرمندان و دفتر محل کارم را نداشتم. پس از گرفتن نوار مغز mri، فردای آن روز مورد جراحی قرار گرفتم گویا در دو طرف سر من و روی مغزم مقداری خون لخته شده بود که خدا را شکر به خیر گذشت."

وی در پاسخ به این سؤال که قرار نیست در تلویزیون هم سریالی بسازید و یا بازی کنید، افزود: خوشبختانه پروانه ساخت فیلم سینمایی گرفتم اما تلویزیون زیاد ما را دوست ندارد و نسبت به ما بی‌مهر است. هرچه طرح بردیم و خواستیم کاری شروع کنیم با کم‌لطفی مواجه شد. در صورتیکه من همیشه تلاش کردم در تلویزیون چه در عرصه بازیگری و چه در بخش عوامل تولیدکننده، بهترین‌ها اتفاق بیفتد؛ مصداق بارز آن سریال "به کجا چنین شتابان" که چند بار تکرار شده و مورد استقبال بیننده است.

او همچنین درباره اقبال مخاطبان تلویزیون نسبت به سریال‌های قدیمی‌تر، گفت: خودتان بهتر می‌دانید مشکل بسیاری از سریال‌های تلویزیون که اقبال ندارند در انتخاب سوژه است و سلیقه‌ای که مدیران به کار می‌برند و یا نوع ترکیب بازیگرانی است که انتخاب می‌کنند.

شکوهی در خصوص فیلم سینمایی که قرار است به زودی آغاز کند، توضیح داد: این کار خاصی است که پروانه ساخت گرفته‌ام؛ فکر می‌کنم بدعتی مثل "عینک دودی" برای سینمای ایران خواهد بود. چرا که بعد از این فیلم، حدود ۸، ۹ فیلمی عین این سوژه و کار ساخته شدند. این کاری که می‌خواهیم شروع کنیم و اگر خدا بخواهد بعد از عید نوروز پیش‌تولید و تولید آن را شروع کنیم باز به واسطه این کار مثل "عینک دودی" بدعتی در سینما گذاشته خواهد شد.

او در پاسخ به این سؤال که چرا با توجه به کارهایی که با مهران مدیری در کارنامه‌اش است دیگر با این هنرمند کاری تولید نکرده و یا در کارهای او ایفای نقش نکرده است، گفت: بعد از سریال "شب‌های برره" با هم کاری نکردیم اما با هم در ارتباطیم و افتخار می‌کنم از دوستان خوب من است. اتفاقاً برای برنامه "دورهمی" از من دعوت کردند و من به خاطر مشغله‌هایی که داشتم نتوانستم در خدمت‌شان باشم.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین درباره حضورش در سریال‌ یا فیلم‌های طنز یا ملودرام، گفت: ملودرام را دوست دارم منتها به نوعی به سمت طنز کشیده‌ شدم. مردم این‌گونه کارها را خیلی دوست دارند و صورتِ من هم صورتی است که هم می‌توانم نقش‌های طنز داشته باشم و هم در کارهای ملودرام حضور پیدا کنم. من در میان کارهای طنزی که ایفای نقش کردم، "شب‌های برره" را خیلی دوست داشتم.

منبع: تسنیم

257930