رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان :

بازار میوه همدان راکد است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: بازار میوه همدان راکد است و توزیع میوه دولتی از ۲۷ اسفندماه در ۳۵ غرفه مشخص، انجام می شود.

رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون با بیان اینکه گرانی میوه بیشتر به هزینه های جانبی مربوط می شود، اظهار کرد: هزینه کارگر، هزینه حمل و نقل، هزینه سبدهای میوه که چندین برابر قبل شده و گرانی کاغذ، بسته بندی، سم و کود موجب افزایش قیمت تمام شده میوه شد.

وی افزود: سودجویی برخی دلالان باعث شده در زمانی که میوه فراوان و ارزان است، اقدام به خریداری و انبار میوه کنند و در نهایت، در زمان پیک مصرف در شب عید آن را وارد بازار کنند و به چندین برابر قیمت به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه این عوامل دست به دست هم داده تا قیمت میوه ها با افزایش روبرو شود، بیان کرد: در حال حاضر بازار میوه راکد است و مردم به ندرت خرید میوه انجام می دهند چراکه فعلاً اولویت خرید، در خرید مایحتاج اصلی خلاصه می شود.

البرزی‌ با عنوان اینکه خرید میوه شب عید غالباً از ۲۷ اسفندماه آغاز می شود، یادآوری کرد: مردم در چند روز پایانی سال اقدام به خرید میوه می کنند بدین سان، در حال حاضر بازار راکد، ساکت و آرامی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی میوه تنظیم بازار شب عید انجام شده است، تصریح کرد: پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده و در روزهای پایانی سال توزیع خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان با بیان اینکه در شهر همدان تعداد ۳۵ غرفه عرضه میوه شب عید خواهیم داشت، اظهار کرد: در همه جای شهر همدان برپایی این غرفه ها پیش بینی شده است.

البرزی با بیان اینکه اعضای صنف که مورد تایید هستند در غرفه ها مشغول شده و به توزیع میوه می پردازند، گفت: این اقدام از یک سو باعث تنظیم بازار می شود و از سویی، قیمت ها در بازار میوه به حد تعادل و آرامش می رسند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی غرفه های عرضه و توزیع میوه در مکان هایی پیش بینی شده که مردم در هر نقطه از شهر دسترسی راحت و آسان به غرفه ها داشته باشند، عنوان کرد: تمهیداتی نیز در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده به نوعی که غرفه هایی که در ۳۵ نقطه برای عرضه و توزیع میوه در نظر گرفته شده به خودی خود باعث می شود عرضه میوه در یک نقطه متمرکز نباشد و در تمام نقاط شهر عرضه میوه وجود داشته باشد و مردم مجبور نباشند برای خرید میوه به مرکز شهر مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان در ادامه این موضوع یادآور شد: سیستم تنظیم بازار، کارها و اقدامات خود را در خصوص عرضه و توزیع میوه انجام خواهد داد و قیمت میوه در روزهای پایانی سال توسط کمیته تنظیم بازار مشخص و اعلام می شود.

البرزی‌ در ادامه اظهار کرد: نظارت ها از طریق سازمان صمت و همچنین از طریق اتحادیه اتاق اصناف صورت خواهد گرفت و بازرسی های جدی عرضه و توزیع میوه طبق روال سال های گذشته وجود دارد و مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره استان همدان اضافه کرد: هیچ گونه کمبودی در عرضه میوه در بازار شب عید وجود ندارد و همه نوع میوه و سبزی به اندازه کافی موجود است.

البرزی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی احساس نمی شود، عنوان کرد: توصیه ما به مردم این است که درراستای رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی به ندرت برای خرید به بازار مراجعه کنند و خریدها را برای روز آخر موکول نکنند تا از ازدحام در بازار جلوگیری شود ضمن اینکه از مغازه هایی که خلوت است خریدهایشان را انجام دهند.

منیژه فرهانپور-استان همدان

257810

مطالب مرتبط